Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorAşçi, Göknur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:09Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591821
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, özel okul öğretmenlerinin, yöneticilerinin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin algılarını ve gösterdikleri teknoloji liderliği davranışlarının öğretmenlerin kendi performanslarına etkisine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, İstanbul ilinde zincir bir özel okulun 13 kampüsünde 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan 1206 ortaokul ve ilkokul öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrende bulunan bireylerden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 300 kişiden oluşmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenlere elektronik ortamda doldurulacak anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Verilerin analizi yüzde ve frekans hesaplamaları, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testleri ve Spearmans Korelasyon Katsayısı kullanılarak yapılmıştır.Araştırmada, okul yöneticileri teknoloji liderliği davranışlarını öğretmen algısına göre yüksek düzeyde göstermekte olduğu, öğretmenlerin demografik özelliklerine göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışlarında bir farklılık olmadığı; bu teknoloji liderliği davranışlarının öğretmenlerin kendi performanslarına etkisine yönelik öğretmen algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe goal of this research is to determine the perception of private school teachers on technology leadership levels of their school leaders and the effects of the school leaders' technological leadership on teachers' performances. The research population comprises of 1206 middle and high school teachers working at a private school which has 13 campuses in Istanbul during the 2016-2017 academic year. Simple random sampling model was used to select teachers among 300 volunteers. An online survey was used to gather data from teachers. Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests and Spearman's Correlation Coefficient were used to analyze and calculate the frequency of the data.This research concludes that school leaders' technological leadership behavior in comparison to teachers' perception is high whereas there are no differences in school leaders' technological leadership in relation to teacher demographics, and these technological leadership behavior is high in comparison to the teachers' perception on their individual performances.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yönetı̇cı̇lerı̇nı̇n teknolojı̇ lı̇derlı̇ğı̇ davranış düzeylerı̇ ve öğretmen performansına etkı̇sı̇ne ı̇lı̇şkı̇n öğretmen algısı
dc.title.alternativeTeachers' attitude towards school principals' technology leadership behaviour and its effect on teacher performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-16
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmKey technology player
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmEducation leadership
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10171326
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495511
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess