Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorUysal Kurtulmuş, Nazli
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591782
dc.description.abstractBu vaka çalışmasının amacı, Türkiye'de eğitim veren bir vakıf üniversitesinin Modern Diller Bölümünde İngilizce eğitimi alan Türk ve uluslararası yetişkin öğrencilerin -milliyet ve cinsiyet farklılıklarını gözeterek- biçimlendirici değerlendirme ile ilgili algılarını araştırmaktır. Ayrıca biçimlendirici değerlendirmenin bu öğrencilerin dil öğrenme sürecini nasıl etkilediğini ve öğretmenlerin öğrencilerin algılarını nasıl algıladıklarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin biçimlendirici değerlendirme algılarının, farklı sebeplerle olsa da, çoğunlukla pozitif olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin milliyet ve cinsiyetlerinin biçimlendirici değerlendirme algıları üzerinde etkileri olduğu ve bunun dil öğrenme süreçlerini etkileyebildiği görülmüştür. Son olarak, öğrenci ve öğretmenlerin algıları, biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin öğrenme sürecine olan etkisi açısından bazı farklılıklar göstermiştir ki bunun da eksik biçimlendirici değerlendirme bilgisinden kaynakladığı sonucuna varılabilir.
dc.description.abstractThe purpose of this case study is to investigate the Turkish and international adult EFL students' perceptions of formative assessment in English lesson -regarding their nationality and sex- at a Modern languages department of a foundation university in Turkey. It is also aimed to examine how these perceptions affect these students' language learning process and how teachers perceive these perceptions, which might shed a light into the issue more. The results showed that the students mostly had positive perceptions of formative assessment with different motives. Also, it was found out that there were some differences between the students' perceptions of formative assessment regarding their nationality and sex, which seemed to affect their language learning process. Lastly, the results indicated that there were some differences between the students' and teachers' formative assessment perceptions and its effects on the students' learning, which might have resulted from lack of formative assessment knowledge.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative study of Turkish and international adult efl students` perceptions of formative assessment
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk ve uluslararası yetişkin öğrencilerin biçimlendirici değerlendirme ile ilgili algılarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFormative assesment
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10194837
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509975
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess