Show simple item record

dc.contributor.advisorRamazan, Müslimat Oya
dc.contributor.authorGürsoy, Fulya
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:57Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591771
dc.description.abstractBu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme sürecindeki uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu, İstanbul'da MEB'na bağlı devlet ve özel ana okullarında, ilkokul bünyesindeki ana sınıfları ve özel bağımsız ana okullarında 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 90 okul öncesi öğretmenlerinden oluşmuştur. Araştırmanın verileri, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden biri olan `yarı yapılandırılmış görüşme` tekniği ile toplanmış; verilerin çözümünde ise `betimsel analiz` yapılmıştır. Öğretmenlerin görüş birliği sağlanan ve görüş birliği sağlanmayan yanıtları karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ile eksik ve aksayan yönler belirlenmiş, öğretmenlerin bu konudaki önerileri ve gereksinimleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmenleri, Çocukları Tanıma ve Değerlendirme
dc.description.abstractThis study aims to analyse the views of preschool teachers at preschool education institutions on practices for identifying and assessing students. The study group consisted of 90 volunteer preschool teachers working at public and private kindergartens under the authority of Ministry of Education, preschool classes in primary schools and private independent preschools in Istanbul during 2017- 2018 academic year. The data of the study was obtained through `semi-structured interview` as one of the qualitative data collection methods, and `descriptive analysis` was used for analysing data. Analysis was done through comparing preschool teachers' views commonly agreed with the ones not commonly agreed. As the result of the study, missing and failing aspects were specified, and teachers' suggestions and needs regarding the issue were determined. Key Words: Preschool Education, Preschool Teachers, Identifying and Assessing Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysıs of preschool teachers' vıews on practıces for ıdentıfyıng and assessıng students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-05
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmRecognition
dc.subject.ytmEvaluation
dc.identifier.yokid10200247
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523834
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess