Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorDilber, Ece
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:55Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591761
dc.description.abstractBu çalışma Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin Türkiye'de İngilizcenin Özel Amaçlar için öğretildiği bir okulda, sözlü iletişim becerileri dersindeki kullanımlarını incelemektedir. Kasıtlı olarak tamamlanmış sözcelerin kullanımı incelenirken Konuşma Çözümlemeli bir yapı kullanılmıştır. Bunun kullanılmasının sebebi, Konuşma Çözümlemesinin hem günlük hem de mesleki hayatta oluşan etkileşimleri anlamada etkili olmasıdır (Sert, et al, 2015, p. 3). Konuşma Çözümlemesi öğretmen ve öğrenci arasında doğal yerinde oluşturulan etkileşimleri daha iyi anlamaya olanak sunar (Seedhouse, 2005, p. 166). Teorik bölüm transkripsiyon yaparken kullanılan yöntemi, Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin ne olduğunu ve Özel Amaçlar için İngilizce odaklı sözlü iletişim becerileri derslerindeki kullanım şekillerini güncel kaynaklar yardımıyla tanımlamaktadır. Sonraki bölümler etkileşim transkripsiyonlarını ve Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin nasıl kullanıldığını göstermektedir. Öğretmen konuşması ve öğretmen konuşmasının Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözceler kapsamında öğrencilerin derse katılımı üzerindeki etkisi de literatürde açıklanmış ve sınıf etkileşimi analizleri kapsamında tartışılmıştır. İlgili anahtar kelimeler aşağıda belirtilmiştir.
dc.description.abstractThis thesis examines the use of DIU as a teacher strategy in an ESP setting in Turkey. In order to examine the use of DIU, a Conversation Analytic framework was used. The reason it was used is because Conversation Analysis has become effective in understanding the interactions that occur in everyday life as well as in professional (Sert, et al, 2015, p. 3). It offers a better grasp of interactions formed in situ between the teacher and students (Seedhouse, 2005, p. 166). The theoretical part defines the method used to analyse the transcription, what DIU is along with how it is used in communication skills lessons in an ESP school with the help of the current literature on DIUs. The latter parts show the transcriptions of the lessons and how DIU is managed in each one. Teacher talk and its impact on student participation in terms of Designedly Incomplete Utterances are stated in literature and discussed in relation to the analysis of classroom interaction. Related keywords are stated below.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of diu in an esp setting in Turkey
dc.title.alternativeKasıtlı olarak tamamlanmamış sözcelerin Türkiye'de bir özel amaçlı İngilizce ortamındaki kullanımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish for Spesific Purposes
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmUtterance
dc.identifier.yokid10196789
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509969
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess