Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Hatime
dc.contributor.authorYilmaz Uzunkaya, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591750
dc.description.abstractİngilizcenin günümüzün uluslararası ortak dili (lingua franca) olmasından dolayı İngilizce öğretiminin tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, sınıf ortamında karar verici yetkiye sahip olan öğretmenlerin uluslararası ortak dili nasıl anlamlandırdıkları dikkatli ve ayrıntılı bir şekilde incelenmelidir. Bu durumun öneminin göz önünde bulundurulmasıyla hazırlanan çalışmada, İngilizce okutmanlarının İngilizcenin lingua franca olarak kullanımında sınıftaki düzeltmenin önemi, uluslararası iletişimde kabul edilebilirlik, uluslararası iletişimde anlaşılabilirlik ve doğruluk faktörleri açısından farkındalıklarını anlamak amaçlanmıştır. Aynı zamanda okutmanların İngilizcenin dünya dili olarak rolü ve bunun pedogojisine karşı bakış açıları keşfedilmiştir. Hazırlanan çalışmada veriler, İngilizcenin Lingua Franca Olarak Kullanımı Anketi ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşmeleriyle elde edilmiştir. Elde edilen verilere göre okutmanların İngilizcenin lingua franca olarak kullanımına sınıftaki düzeltmenin önemi, uluslarası iletişimde kabul edilebilirlik ve anlaşılabilirlik faktörleri açısından toleranslı oldukları, doğruluk faktörü açısından ise toleranslı olmadıkları saptanmıştır. Ayrıca çalışmada katılımcıların İngilizcenin lingua franca olarak kullanımını kabul ettikleri ancak bu açıdan yapılacak eğitime karşı ön yargılı oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractConsidering the current role of English as a lingua franca (ELF), the way English language is taught needs to be revised. Since teachers are the decision makers in the classrooms, their understandings of this phenomenon deserve close scrutiny. It is in this spirit that this study investigates awareness of English language instructors about ELF use with regard to four aspects: importance for classroom correction, acceptability for international communication, intelligibility for international communication and correctness. Besides, it explores the perceptions of these instructors at universities towards the role of English as a global language and its pedagogy. The data were collected through an ELF-Awareness Survey and semi-structured interviews. The obtained results revealed that the participants are tolerant of ELF use with regard to importance for classroom correction, acceptability for international communication and intelligibility for international communication aspects. On the other hand, they seem not to be tolerant of ELF use on correctness aspect. It was also found out that even though the participants accept the existence of ELF, they have bias towards teaching from an ELF-based approach.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAwareness of elf USE by English language instructors
dc.title.alternativeİngilizce okutmanlarının lingua Franca olarak İngilizce kullanımı farkındalığı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish as lingua franca
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10208076
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509964
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess