Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan Alkan, Betül
dc.contributor.authorÇetin, Ulaş
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591749
dc.description.abstractBu araştırmada, denizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Haznedar ve Baran (2012) tarafından geliştirilmiş olan `E-Öğrenmeye Yönelik Genel Tutum Ölçeği` ve öğrenciler hakkında gerekli bilgileri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın İstanbul'daki 4 denizcilik meslek lisesinde okuyan 10,11 ve 12.sınıflarında okuyan 258 öğrenciye anket uygulanmıştır. Birinci bölümde öğrencilere uygulanan ankette demografik bilgiler, ikinci bölümde ise; e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği bulunmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS-15 programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi betimsel istatistikler yanında parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Denizcilik lisesi öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumları ile yabancı dil düzeyi, internet kullanma sıklığı, öğrenme yöntemi, not ortalaması ve motivasyon türü arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenme yöntemi, çalışma şekli, bilgisayar kullanma deneyimi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractIn this study aimed to investigate the attitudes of maritime high school students toward e-learning in terms of different variables. In this research, it was used singular and relational scanning models. As data tool collection `General Attitude Scale for E-Learning` developed by Haznedar and Baran (2012) and personal information form to obtain required information about the students were used. The sample composed of 258 students in 10, 11, 12th classes of 4 maritime high schools in Istanbul. The data were analyzed by a data analysis program SPSS-15 by means of frequency, percent, arithmetic mean, mode, median, t-test and one way variance (ANOVA).The results showed that there were significant differences in the students' attitude toward e-learning with foreign language level, frequency of using internet, learning method, average grade, type of motivation. There were not significant differences with the students' attitudes toward e-learning with gender, class level, studying style, computer experience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDenizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation about the attitudes of maritime high school students' toward e-learning in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-09
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMaritime education
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.identifier.yokid10186316
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495536
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess