Bir özel okul zinciri için geliştirilen okul müdürü yetiştirme programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Türkiye'de bir üniversite ve okul zinciri tarafından geliştirilen okul müdürü yetiştirme programının katılımcı görüşleriyle incelenmesi ve Türkiye için bir model olarak tartışılmasıdır. Araştırma nitel araştırma deseni ile eğitim programına katılan 7 müdür yardımcısı ile yürütülmüştür. Olgu bilim yaklaşımının kullanıldığı araştırmada, veri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda yönetici yetiştirme programına katılan yönetici adaylarının eğitim programının içeriği, eğiticilerin yeterliliği ve öğretim yöntemine yönelik olumlu görüşleri olduğu, eğitim süresi, eğitim programına seçilme süreci ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili geliştirilmesi gereken önerileri olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to analyse the principal development programme developed by A University and school chain through participants' views and discuss on taking it as a model for Turkey. The study was held through qualitative research methods on 7 vice-principal participants of the programme. The data gathering process of this study, which held through qualitative research methods, conducted through semi-structured interviews, and analysed through descriptive analysing method. The outcome of the study revealed that participants of the programme have positive thoughts on the content of the programme, sufficiency of the trainers, and educational administration. And also, revealed that the participants can advise to be improved on duration of the trainings, the process of election of participants, measurement and evaluation.
Collections