Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorYilmaz, Medine
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:47Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591727
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'de bir üniversite ve okul zinciri tarafından geliştirilen okul müdürü yetiştirme programının katılımcı görüşleriyle incelenmesi ve Türkiye için bir model olarak tartışılmasıdır. Araştırma nitel araştırma deseni ile eğitim programına katılan 7 müdür yardımcısı ile yürütülmüştür. Olgu bilim yaklaşımının kullanıldığı araştırmada, veri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda yönetici yetiştirme programına katılan yönetici adaylarının eğitim programının içeriği, eğiticilerin yeterliliği ve öğretim yöntemine yönelik olumlu görüşleri olduğu, eğitim süresi, eğitim programına seçilme süreci ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili geliştirilmesi gereken önerileri olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the principal development programme developed by A University and school chain through participants' views and discuss on taking it as a model for Turkey. The study was held through qualitative research methods on 7 vice-principal participants of the programme. The data gathering process of this study, which held through qualitative research methods, conducted through semi-structured interviews, and analysed through descriptive analysing method. The outcome of the study revealed that participants of the programme have positive thoughts on the content of the programme, sufficiency of the trainers, and educational administration. And also, revealed that the participants can advise to be improved on duration of the trainings, the process of election of participants, measurement and evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir özel okul zinciri için geliştirilen okul müdürü yetiştirme programının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of principal development programme developed for a private school chain
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10220016
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530310
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess