Okul öncesi öğretmenlerinin eğitimde alternatif ve geleneksel yaklaşımlara yönelik bakış açılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, özel ve devlet okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin alternatif ve geleneksel eğitim yaklaşımlarına yönelik bilgi düzeyleri ve tutumları incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada rastgele örnekleme yöntemi ile İzmir ilinde 57 devlet okulu ve 62 özel okulda görev yapan 119 okul öncesi öğretmeni seçilmiştir. Araştırmanın verisi, araştırmacı tarafından geliştirilen 'Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Eğitim Yaklaşımlarına Karşı Görüş Anketi' ile toplanmıştır. Araştırmanın önemli bulgularından birisi, özel okullarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin alternatif eğitim yaklaşımlarına yönelik bilgi düzeylerinin düşük düzeyde olması ve öğretmenlik uygulamalarından gele-neksel yaklaşım ilkelerine karşı daha olumlu tutum göstermeleridir. The aim of this study is to investigate level of knowledge and attitudes of private and public pre-school teachers towards the alternative and traditional educational approaches. In this study, survey method was used to collect data. With random sampling technique, 119 pre-school teachers, 57 of whom work at public schools, participated in the study. Data was collected by using a questionnaire developed by the researcher to examine the knowledge level and attitudes of teachers towards alternative and traditional approaches. One of the important findings of the research is that the knowledge level of private pre-school teachers about alternative educati-onal approaches is low compared to that of the public school teachers and they have a more positive attitude towards using traditional approaches in their teaching.
Collections