Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorTüyene Aksoy, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591725
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel ve devlet okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin alternatif ve geleneksel eğitim yaklaşımlarına yönelik bilgi düzeyleri ve tutumları incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada rastgele örnekleme yöntemi ile İzmir ilinde 57 devlet okulu ve 62 özel okulda görev yapan 119 okul öncesi öğretmeni seçilmiştir. Araştırmanın verisi, araştırmacı tarafından geliştirilen 'Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Eğitim Yaklaşımlarına Karşı Görüş Anketi' ile toplanmıştır. Araştırmanın önemli bulgularından birisi, özel okullarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin alternatif eğitim yaklaşımlarına yönelik bilgi düzeylerinin düşük düzeyde olması ve öğretmenlik uygulamalarından gele-neksel yaklaşım ilkelerine karşı daha olumlu tutum göstermeleridir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate level of knowledge and attitudes of private and public pre-school teachers towards the alternative and traditional educational approaches. In this study, survey method was used to collect data. With random sampling technique, 119 pre-school teachers, 57 of whom work at public schools, participated in the study. Data was collected by using a questionnaire developed by the researcher to examine the knowledge level and attitudes of teachers towards alternative and traditional approaches. One of the important findings of the research is that the knowledge level of private pre-school teachers about alternative educati-onal approaches is low compared to that of the public school teachers and they have a more positive attitude towards using traditional approaches in their teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin eğitimde alternatif ve geleneksel yaklaşımlara yönelik bakış açılarının incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of preschool teachers perspectives to the alternative and traditional approaches in education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmAlternative education
dc.subject.ytmTraditional education
dc.identifier.yokid10220233
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530351
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess