Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna sahip üstün yetenekli çocukların yaşadığı sosyal-duygusal sorunlar hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan üstün yetenekli öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlere ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen geri dönütler ışığında DEHB olan üstün yetenekli öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlerin giderilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırmada, amaca uygun olarak nitel bir fenomenoloji çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları vasıtasıyla toplanarak, içerik analizi yöntemi aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma bulgularının analiz edilmesi sonucunda, DEHB olan üstün yetenekli öğrencilerin sosyal-duygusal alanda farklı problemler yaşadığı belirlenmiştir. Bunun yanında, yaşanan problemlerin çözümü için öğrencilerin kişilik özellikleri, problemlerle başa çıkma yolları ve eğitimde kullanılan yöntemler tespit edilmiştir. Sonuç olarak yapılan bu araştırmada, yaşanan sosyal-duygusal problemlerin öğretmen ve ailelerin işbirliği ile çözülebileceği kanaati ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to reveal the opinions of teachers about social-emotional problems experienced by gifted students with attention deficit and hyperactivity disorder and to make suggestions for the elimination of social-emotional problems experienced by gifted students with ADHD in light of the feedback from teachers.In the study, a qualitative phenomenological study was used. The study group consisted of 30 teachers working in the schools of the Ministry of National Education in Istanbul. Research data were collected through semi-structured interview questions and analyzed through content analysis method.As a result of analyzing the research findings, it was determined that the gifted students with ADHD experienced different problems in the social-emotional area. Besides, the personality traits of the students, the ways of coping with the problems and the methods used in the education were determined in order to solve the problems. As a result, the study revealed that social-emotional problems can be solved by the cooperation of teachers and families.
Collections