Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, İbrahim Hakan
dc.contributor.authorŞimşek, Merve
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:42Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591708
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan üstün yetenekli öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlere ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen geri dönütler ışığında DEHB olan üstün yetenekli öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlerin giderilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırmada, amaca uygun olarak nitel bir fenomenoloji çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları vasıtasıyla toplanarak, içerik analizi yöntemi aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma bulgularının analiz edilmesi sonucunda, DEHB olan üstün yetenekli öğrencilerin sosyal-duygusal alanda farklı problemler yaşadığı belirlenmiştir. Bunun yanında, yaşanan problemlerin çözümü için öğrencilerin kişilik özellikleri, problemlerle başa çıkma yolları ve eğitimde kullanılan yöntemler tespit edilmiştir. Sonuç olarak yapılan bu araştırmada, yaşanan sosyal-duygusal problemlerin öğretmen ve ailelerin işbirliği ile çözülebileceği kanaati ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the opinions of teachers about social-emotional problems experienced by gifted students with attention deficit and hyperactivity disorder and to make suggestions for the elimination of social-emotional problems experienced by gifted students with ADHD in light of the feedback from teachers.In the study, a qualitative phenomenological study was used. The study group consisted of 30 teachers working in the schools of the Ministry of National Education in Istanbul. Research data were collected through semi-structured interview questions and analyzed through content analysis method.As a result of analyzing the research findings, it was determined that the gifted students with ADHD experienced different problems in the social-emotional area. Besides, the personality traits of the students, the ways of coping with the problems and the methods used in the education were determined in order to solve the problems. As a result, the study revealed that social-emotional problems can be solved by the cooperation of teachers and families.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna sahip üstün yetenekli çocukların yaşadığı sosyal-duygusal sorunlar hakkında öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher's views on social emotional problems experienced by gifted children with attention deficit hyperaktivity disorder
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-02
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmEmotional problems
dc.subject.ytmSocial problems
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid10256609
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568990
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineÜstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess