Farklı okul öncesi eğitim modellerinin 54-66 aylık çocukların çevre tutum ve farkındalıklarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Montessori yöntemi, ekolojik temelli yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) anaakım (Devlet okulları) eğitim modelini benimsemiş okul öncesi eğitim kurumlarının 54-66 aylık (4-5 yaş) çocukların çevre farkındalıkları ve tutumları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma model kullanılmıştır. Bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İzmir ili içerisinde bulunan, 2'si özel olmak üzere toplam 3 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 42 çocuk ile yürütülmüştür. Çocuklarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verileri yorumlamak ve sınıflandırmak için nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarına göre sınıflandırılan verilere, spss programında ki-kare testi uygulanarak değişkenler arasındaki farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarının uyguladığı farklı eğitim modellerine göre çocukların çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. In this study, the aim was to identify the impact of different preschool curricula on 54-66 month olds children's environmental attitudes and awareness. Data was collected from children attending three different schools following three different programs namely, mainstream national program, Montessori method based program and ecologically-based program. In this study, a mixed model consisting of quantitative and qualitative research methods was used. The study was conducted during 2016-2017 academic term with 42 children who study at 2 private and 1 state early childhood center in Izmir. To interpret the data gathered from the interviews of children, descriptive analysis, which is one of the qualitative methods, was used. The data classified according to early childhood centers and the difference between the variables was determined by applying chi square test in SPSS. The results of the study revealed that the highest values about children's environmental attitude and awareness were always with the ones who study at ecology based early chilhood centers.
Collections