Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraç, Seda
dc.contributor.authorAlparslan, Ceyhun Gizem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:39Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591694
dc.description.abstractBu araştırmada, Montessori yöntemi, ekolojik temelli yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) anaakım (Devlet okulları) eğitim modelini benimsemiş okul öncesi eğitim kurumlarının 54-66 aylık (4-5 yaş) çocukların çevre farkındalıkları ve tutumları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma model kullanılmıştır. Bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İzmir ili içerisinde bulunan, 2'si özel olmak üzere toplam 3 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 42 çocuk ile yürütülmüştür. Çocuklarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verileri yorumlamak ve sınıflandırmak için nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarına göre sınıflandırılan verilere, spss programında ki-kare testi uygulanarak değişkenler arasındaki farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarının uyguladığı farklı eğitim modellerine göre çocukların çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the aim was to identify the impact of different preschool curricula on 54-66 month olds children's environmental attitudes and awareness. Data was collected from children attending three different schools following three different programs namely, mainstream national program, Montessori method based program and ecologically-based program. In this study, a mixed model consisting of quantitative and qualitative research methods was used. The study was conducted during 2016-2017 academic term with 42 children who study at 2 private and 1 state early childhood center in Izmir. To interpret the data gathered from the interviews of children, descriptive analysis, which is one of the qualitative methods, was used. The data classified according to early childhood centers and the difference between the variables was determined by applying chi square test in SPSS. The results of the study revealed that the highest values about children's environmental attitude and awareness were always with the ones who study at ecology based early chilhood centers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı okul öncesi eğitim modellerinin 54-66 aylık çocukların çevre tutum ve farkındalıklarına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of different early childhood education approaches on 54-66 month children's environmental attitudes and awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-12
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental awareness
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMontessori, Maria
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmEnvironment
dc.identifier.yokid10237558
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544959
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess