Lise öğrencilerinin fizik dersinde harmanlanmış ve geleneksel öğretim yöntemine göre akademik başarılarının ve öz yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında İzmir Özel Fen Bilimleri Okulları'nda öğrenim gören bir grup 10. Sınıf öğrencisinin harmanlanmış öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak 4 haftalık ders planı dahilinde `Basınç` konusundaki ders başarıları ve Fizik dersi öz yeterlilik düzeyleri arasında farklılık, bununla birlikte ders başarıları ile öz yeterlilik düzeyleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı sorularına yanıt aranmıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılan çalışmada öğrencilere ön- test ve son – testle birlikte Lin ve Tsai (2013) tarafından geliştirilen İngilizce özgün formuna ölçeğin yayınlandığı makaleden Alpaslan ve Işık (2016) tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Fizik Özyeterlilik Ölçeği uygulanmış elde edilen bulgular n<30 olduğundan dolayı SPSS programında parametrik olmayan testler Wilcoxon t- testi ve Spearman korelasyon analizi yapılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda harmanlanmış eğitim öncesi ve sonrasında örneklemde yer alan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı ve öz yeterlilik düzeyleri arasında farklılık, ayrıca başarı ve öz yeterlilik düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: başarı düzeyi, Fizik dersi öz yeterlilik düzeyi, Fizik Öz-yeterlilik Ölçeği, harmanlanmış eğitim, geleneksel eğitim, basınç In this study,the blended learning method of a group of 10 th grade students are studying in İzmir Özel Fen Bilimleri Schools in 2018_2019 academic year and school syllbus of the subject of `Pressure` within 4 week course plan using traditional teaching method and diffrerences between physical and physical self efficacy levels, however, there was an answer to the question of whether there was a statistically significant relationship between the achievement levels of the subjects and their self efficacy levels. In the study quantitative research methods were used together pre test and post test. The sacle of the original form of the English develop ed by Lin and Tsai (2013). Hakan and Arslan (2016) translated the survey from English to Turkish. Since the result is n< 30 nonparametric tests in SPSS program. Wilcoxon and Spearman were anayzed by correlation analysis.According to differences between the success and self efficacy levels of the experimental and control group students in the sample before and after blended education it wa concluded that there was a significant relationship between the success and self efficacy levels of the experimantal and control group stedents in the sampling before and after blended education. Key Word: Success level, physics course level of self efficacy, physical self efficacy, blended learning, traditional education, Pressur
Collections