Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorErdoğan, Nur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:38Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591690
dc.description.abstractBu çalışmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında İzmir Özel Fen Bilimleri Okulları'nda öğrenim gören bir grup 10. Sınıf öğrencisinin harmanlanmış öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak 4 haftalık ders planı dahilinde `Basınç` konusundaki ders başarıları ve Fizik dersi öz yeterlilik düzeyleri arasında farklılık, bununla birlikte ders başarıları ile öz yeterlilik düzeyleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı sorularına yanıt aranmıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılan çalışmada öğrencilere ön- test ve son – testle birlikte Lin ve Tsai (2013) tarafından geliştirilen İngilizce özgün formuna ölçeğin yayınlandığı makaleden Alpaslan ve Işık (2016) tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Fizik Özyeterlilik Ölçeği uygulanmış elde edilen bulgular n<30 olduğundan dolayı SPSS programında parametrik olmayan testler Wilcoxon t- testi ve Spearman korelasyon analizi yapılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda harmanlanmış eğitim öncesi ve sonrasında örneklemde yer alan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı ve öz yeterlilik düzeyleri arasında farklılık, ayrıca başarı ve öz yeterlilik düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: başarı düzeyi, Fizik dersi öz yeterlilik düzeyi, Fizik Öz-yeterlilik Ölçeği, harmanlanmış eğitim, geleneksel eğitim, basınç
dc.description.abstractIn this study,the blended learning method of a group of 10 th grade students are studying in İzmir Özel Fen Bilimleri Schools in 2018_2019 academic year and school syllbus of the subject of `Pressure` within 4 week course plan using traditional teaching method and diffrerences between physical and physical self efficacy levels, however, there was an answer to the question of whether there was a statistically significant relationship between the achievement levels of the subjects and their self efficacy levels. In the study quantitative research methods were used together pre test and post test. The sacle of the original form of the English develop ed by Lin and Tsai (2013). Hakan and Arslan (2016) translated the survey from English to Turkish. Since the result is n< 30 nonparametric tests in SPSS program. Wilcoxon and Spearman were anayzed by correlation analysis.According to differences between the success and self efficacy levels of the experimental and control group students in the sample before and after blended education it wa concluded that there was a significant relationship between the success and self efficacy levels of the experimantal and control group stedents in the sampling before and after blended education. Key Word: Success level, physics course level of self efficacy, physical self efficacy, blended learning, traditional education, Pressuren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin fizik dersinde harmanlanmış ve geleneksel öğretim yöntemine göre akademik başarılarının ve öz yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of academic achievements and self-efficiency perceptions of high school students according to blended and tradi̇ti̇onal teachi̇ng
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-03
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.identifier.yokid10259253
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569088
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess