A study on L2 motivational self-system of Turkish learners of English in tertiary education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın öncelikli amacı Dörnyei (2005, 2009)'nin İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'ni bir hazırlık programında Türkiye'de yabancı dil öğrenimi bağlamında araştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'nin bileşenleri ile cinsiyet, İngilizce yeterlik seviyesi, yurt dışında okuma tecrübesi, aile bireylerinde İngilizce konuşanlar, bölüm, lise türü, hazırlıktaki öğrenim yılı, üçüncü dil yeterliliği ve İngilizce öğrenme süresi değişkenleri arasında bir fark olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Odak grup görüşmesi öncesi, Türkiye'de özel bir üniversitede okuyan 147 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Anket yoluyla toplanan veriler SPSS aracılığıyla incelenmiştir. Çalışma, ailesinde İngilizce konuşan kişilerin ve ikinci yıl öğrencilerinin ikinci dil toplumuna tutumları açısından farklılıklar bulmuştur. Bununla birlikte, yurt dışı tecrübesi ve İngilizce öğrenme süresi, ikinci dile tutum açısından farklılıklar göstermiştir. Ayrıca, ikinci yıl öğrencilerinin çevremizin bizden beklediği ikinci dil benliği istatistikleri daha yüksek bulunmuştur. The primary purpose of the present study is to investigate Dörnyei (2005, 2009)'s L2 Motivational Self-System in Turkish EFL context in an English preparatory programme. In this regard, this study attempts to examine the differences between the components of L2 Motivational Self-System of Turkish learners of English and the nine variables of gender, English proficiency level, experience of studying abroad, family members speaking English, field of study, type of high school, year at prep program, third foreign language proficiency and years of learning English. A questionnaire was administered to 147 EFL learners in a foundation university in Turkey prior to a focus group interview. The data from the questionnaire was analysed through SPSS. The results indicated that students with family members speaking English and second year students showed difference in terms of their attitudes to L2 community. Moreover, the statistics for overseas experience and years of learning English differed on attitudes to L2 language scale. Also, the means of second year students' Ought to L2 selves were found statistically higher.
Collections