Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Çiğdem
dc.contributor.authorEngin, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:27Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591644
dc.description.abstractBu çalışmanın öncelikli amacı Dörnyei (2005, 2009)'nin İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'ni bir hazırlık programında Türkiye'de yabancı dil öğrenimi bağlamında araştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'nin bileşenleri ile cinsiyet, İngilizce yeterlik seviyesi, yurt dışında okuma tecrübesi, aile bireylerinde İngilizce konuşanlar, bölüm, lise türü, hazırlıktaki öğrenim yılı, üçüncü dil yeterliliği ve İngilizce öğrenme süresi değişkenleri arasında bir fark olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Odak grup görüşmesi öncesi, Türkiye'de özel bir üniversitede okuyan 147 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Anket yoluyla toplanan veriler SPSS aracılığıyla incelenmiştir. Çalışma, ailesinde İngilizce konuşan kişilerin ve ikinci yıl öğrencilerinin ikinci dil toplumuna tutumları açısından farklılıklar bulmuştur. Bununla birlikte, yurt dışı tecrübesi ve İngilizce öğrenme süresi, ikinci dile tutum açısından farklılıklar göstermiştir. Ayrıca, ikinci yıl öğrencilerinin çevremizin bizden beklediği ikinci dil benliği istatistikleri daha yüksek bulunmuştur.
dc.description.abstractThe primary purpose of the present study is to investigate Dörnyei (2005, 2009)'s L2 Motivational Self-System in Turkish EFL context in an English preparatory programme. In this regard, this study attempts to examine the differences between the components of L2 Motivational Self-System of Turkish learners of English and the nine variables of gender, English proficiency level, experience of studying abroad, family members speaking English, field of study, type of high school, year at prep program, third foreign language proficiency and years of learning English. A questionnaire was administered to 147 EFL learners in a foundation university in Turkey prior to a focus group interview. The data from the questionnaire was analysed through SPSS. The results indicated that students with family members speaking English and second year students showed difference in terms of their attitudes to L2 community. Moreover, the statistics for overseas experience and years of learning English differed on attitudes to L2 language scale. Also, the means of second year students' Ought to L2 selves were found statistically higher.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study on L2 motivational self-system of Turkish learners of English in tertiary education
dc.title.alternativeYükseköğretimde İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin ikinci dil öğreniminde öz motivasyon sisteminin araştırılması üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10284624
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560245
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess