Üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme ve farklılaştırılmış öğretim verebilme özyeterliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin belirli yeterliliklerde olmaları gerekmektedir. Bu araştırmada üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme öz yeterliklerinin ve farklılaştırılmış öğretim uygulama öz değerlendirme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmacı tarafından geliştirilen Yaratıcılığı Teşvik Etme Özyeterlik Ölçeği ve Farklılaştırılmış Öğretimi Uygulama Özdeğerlendirme Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında Türkiye'de İzmir ilindeki 116 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler Bilim ve Sanat Merkezlerinde ve destek eğitim odalarında çalışan öğretmenlerdir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme özyeterlik algıları ve farklılaştırılmış öğretimi uygulama özdeğerlendirme düzeyleri iyi düzeyde bulunmuştur. Ancak ölçeğin bazı alt boyutlarında düşüklük görülmüştür. Öğretim verilen okul düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmazken, cinsiyete değişkenine göre kadın öğretmen lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Teachers of gifted students should have certain qualifications. In this study, it was aimed to determine the self-efficacy levels of promoting of creativity and implementing of differentiated instruction of gifted students teachers'. The research is in the survey model. In order to collect data, the Self-Efficacy Scale of Promoting of Creatity for Teachers and Implementing of Differantiated Instruction developed by the researcher were used. Research 2018-2019 academic year in Turkey was administered to 116 teachers in Izmir city. Teachers are teachers working in Science and Art Centers and resource room. As a result of the study, teachers' self-efficacy perceptions levels of implementing of differentiated instruction and promoting of creativity were found to be good at level. However, some subscales of the scale were found to be low. While there was no significant difference according to the school level, there was a significant difference in terms of gender.
Collections