Show simple item record

dc.contributor.advisorTortop, Hasan Said
dc.contributor.authorEren Tuzkan, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:24Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591632
dc.description.abstractÜstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin belirli yeterliliklerde olmaları gerekmektedir. Bu araştırmada üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme öz yeterliklerinin ve farklılaştırılmış öğretim uygulama öz değerlendirme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmacı tarafından geliştirilen Yaratıcılığı Teşvik Etme Özyeterlik Ölçeği ve Farklılaştırılmış Öğretimi Uygulama Özdeğerlendirme Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında Türkiye'de İzmir ilindeki 116 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler Bilim ve Sanat Merkezlerinde ve destek eğitim odalarında çalışan öğretmenlerdir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme özyeterlik algıları ve farklılaştırılmış öğretimi uygulama özdeğerlendirme düzeyleri iyi düzeyde bulunmuştur. Ancak ölçeğin bazı alt boyutlarında düşüklük görülmüştür. Öğretim verilen okul düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmazken, cinsiyete değişkenine göre kadın öğretmen lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractTeachers of gifted students should have certain qualifications. In this study, it was aimed to determine the self-efficacy levels of promoting of creativity and implementing of differentiated instruction of gifted students teachers'. The research is in the survey model. In order to collect data, the Self-Efficacy Scale of Promoting of Creatity for Teachers and Implementing of Differantiated Instruction developed by the researcher were used. Research 2018-2019 academic year in Turkey was administered to 116 teachers in Izmir city. Teachers are teachers working in Science and Art Centers and resource room. As a result of the study, teachers' self-efficacy perceptions levels of implementing of differentiated instruction and promoting of creativity were found to be good at level. However, some subscales of the scale were found to be low. While there was no significant difference according to the school level, there was a significant difference in terms of gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin yaratıcılığı teşvik etme ve farklılaştırılmış öğretim verebilme özyeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the creativity promoting and implementing of differentiated instruction self-efficacy level of teachers who give training to gifted talented students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentÜstün Zekalıların Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10287962
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586022
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess