Motorlarda titreşim problemlerinin incelenmesi ve çözümü (E89G tipi pancar motorunda uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iv ÖZET Pistonlu makinaların çalışması sırasında dengelenmemiş kütleler, atalet kuvvetleri oluştururlar. Yüksek devirde dönen dengelenmemiş kütlelerin oluşturduğu kuvvetler, titreşime sebep olur. Oluşan titreşimi engellemek için kuvvetleri dengelemek gerekir. Bu ise ancak kütlelerin dengelenmesiyle yani; dönme ve öteleme hareketi yapan kütlelere eşdeğer karşı ağırlık kullanılmasıyla gerçekleşebilir. Bu çalışmada; tek silindirli, 4 samanlı, pistonlu bir pancar motoru kullanılmıştır, Motorun meydana getirdiği titreşimin karşı ağırlıklarda yapılacak bir değişiklikle asaltılıp-asaltılamayacağı incelenmiştir. Bu çalışmalar sırasında elde edilecek verilerin, mekanik olarak hassas bir şekilde kaydedilmesi kolay değildir. Bu nedenle, titreşimi hassas bir şekilde kayıt için bilgisayar desteğine başvurulmuştur. SUMMARY During the operation, of reciprocating engines, unbalanced mass creates inertial forces. The forces which are creatoe by the unbalanced mass rotating in a high speed causes. vibration It is necessary to balance the forces to prevent the generated vibration. This can be achieved by balancing the forces, i.e. using the counter weights equivalent to the mass rotating and translating simultaneously. In this study, four stroke lancar Engine with one cylinder has been used. It has been investigated whether the vibration generated by the engine can be reduced by the possible change in counter weights. It ha3 not been very easy to mechanically and sensitively record the data obtained during the research, For this reason, the computer, ALLS TRAD 020 6123-123 K, has oeen used to record the vibration data sensitively.
Collections