Show simple item record

dc.contributor.advisorKuşhan, Battal
dc.contributor.authorKurt, Atila
dc.date.accessioned2021-05-06T12:49:10Z
dc.date.available2021-05-06T12:49:10Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591092
dc.description.abstractiv ÖZET Pistonlu makinaların çalışması sırasında dengelenmemiş kütleler, atalet kuvvetleri oluştururlar. Yüksek devirde dönen dengelenmemiş kütlelerin oluşturduğu kuvvetler, titreşime sebep olur. Oluşan titreşimi engellemek için kuvvetleri dengelemek gerekir. Bu ise ancak kütlelerin dengelenmesiyle yani; dönme ve öteleme hareketi yapan kütlelere eşdeğer karşı ağırlık kullanılmasıyla gerçekleşebilir. Bu çalışmada; tek silindirli, 4 samanlı, pistonlu bir pancar motoru kullanılmıştır, Motorun meydana getirdiği titreşimin karşı ağırlıklarda yapılacak bir değişiklikle asaltılıp-asaltılamayacağı incelenmiştir. Bu çalışmalar sırasında elde edilecek verilerin, mekanik olarak hassas bir şekilde kaydedilmesi kolay değildir. Bu nedenle, titreşimi hassas bir şekilde kayıt için bilgisayar desteğine başvurulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY During the operation, of reciprocating engines, unbalanced mass creates inertial forces. The forces which are creatoe by the unbalanced mass rotating in a high speed causes. vibration It is necessary to balance the forces to prevent the generated vibration. This can be achieved by balancing the forces, i.e. using the counter weights equivalent to the mass rotating and translating simultaneously. In this study, four stroke lancar Engine with one cylinder has been used. It has been investigated whether the vibration generated by the engine can be reduced by the possible change in counter weights. It ha3 not been very easy to mechanically and sensitively record the data obtained during the research, For this reason, the computer, ALLS TRAD 020 6123-123 K, has oeen used to record the vibration data sensitively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleMotorlarda titreşim problemlerinin incelenmesi ve çözümü (E89G tipi pancar motorunda uygulaması)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8802
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8802
dc.description.pages38
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess