Keman ekolleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 1600'lerde kemanın solo çalgı olarak kendini kabul ettirmesinin ardından, başta İtalya olmak üzere, Fransa, İngiltere ve Almanya'da bu çalgı önem kazanmaya başladı, değişik tekniklerin, ifadelerin ve stillerin ortak anlayışı ile ilk kez İtalya'da `Okul` kavramı ortaya çıktı. Arcangelo Corelli'nin öncülüğünde birçok virtüöz kendim göstermeye başladı. Fransa'da bu yeniliklerden çabuk etkilenmeye başladı. İngiltere ise, aym dönemde keman tekniği ve icrası konusunda basılı yayınlar ile sanatm bu dalında aşama kaydetmeye başlamıştı. Almanya'da, İtalyan egemenliğine karşın keman sanatı gelişmeye başlıyordu. Mannheimer okulunun kurulması ile yeni formlar, anlatım araçları ve yeni şekiller keman müziğinde ilk kez kullanılmaya başlandı. Fransa'da 1795 yılında kurulan Paris Konservatuarının ardından Avrupa'nın birçok başkentinde müzik okulları kuruldu. Bu okullar günümüzde de eğitim vermektedir. SUMMARY In 1600s, after violin had been taken into consideration as a solo instrument, especially in Italy, it started to gain an importance in France, England and Germany. As a result of a common understanding of different techniques, expressions and styles, the concept of `School` firstly appeared in Italy. In the leadership of Corelli, many virtuosos had taken their places in violin playing. France was fastly influenced by these developments. In England at the same period some publications on techniques of playing violin were contributed to the history of violin development. In Germany, m spite of autonomy of Italy, the art of playing violin started to develop. By the establishment of Mannheimer School, new forms, tools of expressions were firsly used. After the establishment of Paris Conservatory many music schools were founded in many other European capitals, and those schools are currently educating music.
Collections