Show simple item record

dc.contributor.advisorGalati, I. Ionescu
dc.contributor.authorGönlüm, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-06T12:48:16Z
dc.date.available2021-05-06T12:48:16Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590843
dc.description.abstractÖZET 1600'lerde kemanın solo çalgı olarak kendini kabul ettirmesinin ardından, başta İtalya olmak üzere, Fransa, İngiltere ve Almanya'da bu çalgı önem kazanmaya başladı, değişik tekniklerin, ifadelerin ve stillerin ortak anlayışı ile ilk kez İtalya'da `Okul` kavramı ortaya çıktı. Arcangelo Corelli'nin öncülüğünde birçok virtüöz kendim göstermeye başladı. Fransa'da bu yeniliklerden çabuk etkilenmeye başladı. İngiltere ise, aym dönemde keman tekniği ve icrası konusunda basılı yayınlar ile sanatm bu dalında aşama kaydetmeye başlamıştı. Almanya'da, İtalyan egemenliğine karşın keman sanatı gelişmeye başlıyordu. Mannheimer okulunun kurulması ile yeni formlar, anlatım araçları ve yeni şekiller keman müziğinde ilk kez kullanılmaya başlandı. Fransa'da 1795 yılında kurulan Paris Konservatuarının ardından Avrupa'nın birçok başkentinde müzik okulları kuruldu. Bu okullar günümüzde de eğitim vermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY In 1600s, after violin had been taken into consideration as a solo instrument, especially in Italy, it started to gain an importance in France, England and Germany. As a result of a common understanding of different techniques, expressions and styles, the concept of `School` firstly appeared in Italy. In the leadership of Corelli, many virtuosos had taken their places in violin playing. France was fastly influenced by these developments. In England at the same period some publications on techniques of playing violin were contributed to the history of violin development. In Germany, m spite of autonomy of Italy, the art of playing violin started to develop. By the establishment of Mannheimer School, new forms, tools of expressions were firsly used. After the establishment of Paris Conservatory many music schools were founded in many other European capitals, and those schools are currently educating music.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKeman ekolleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmItaly
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid28832
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid28832
dc.description.pages26
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess