Stratejik liderlik ve duygusal emek arasındaki ilişki: Ardahan ili okul yöneticileri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Stratejik Liderlik ile Duygusal Emek arasındaki ilişkinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Ardahan ili, merkez ilçesinde bulunan ilk, orta, lise ve dengi 24 okulda çalışan 482 öğretmenin görüşlerine anket yoluyla başvurulmuştur. Doldurulan anketlerden 431 tanesi ölçülmeye uygun bulunmuş ve %89,6 oranında geri dönüş sağlanmıştır.Araştırma yönteminde; Müdürlerin stratejik liderlik uygulamalarını ölçmek için ''Kılınçkaya (2013)'' tarafından geliştirilip, uyarlanan ''Stratejik Liderlik Ölçeği'' (SLÖ) ve öğretmenlerin duygusal emek davranışlarını ölçmek için''Basım ve Begenirbaş (2013)'' tarafından geliştirilip, uyarlanan ''Duygusal Emek Ölçeği'' (DEÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 24 paket programına aktarılarak alt problemlerin çözümü için korelasyon, t testi ve f testi analizlerine yapılmıştır. Çıkan sonuçları yorumlamada (p<0,05) anlamlılık düzeyi kullanılmıştır. Bütün bulgular sonucunda stratejik liderlik uygulamaları ve duygusal emek davranışları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Araştırmada her iki değişken ve alt boyutlarının yüksek düzeyde kullanıldıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırmada demografik özelliklerin hem stratejik liderlik uygulamalarında hem de duygusal emek davranışlarında farklılıklar gösterdiği bulgulara rastlanmıştır. Stratejik liderlik uygulamaları artıkça duygusal emek davranışlarından samimi ve derinden davranışların artığı sonucuna ulaşılarak stratejik liderliğin doğrudan duygusal emek davranışlarına etki etiği sonucuna varılmıştır. Son kısımda ise değerlendirmeler yapılarak araştırmacılara, müdürlere ve öğretmenlere önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Strateji, Liderlik, Stratejik Liderlik, Duygusal Emek, Okul Yöneticileri The purpose of thisresearch; Examining and evaluating the relationshipbetween Strategic Leadership and Emotional Labor. Inthiscontext, The opinions of 482 teachersworking in 24 primary, secondary and highschools in centralprovince of Ardahan provinceweresurveyed. Of the completedsurveys, 431 werefound to be metered and 89.6% werereturned.Inresearchmethod;.The '' Strategic Leadership Scale '' (SLS), developed and adaptedby '' Kılınçkaya (2013) '' to measure managers' strategic leadership practices,and `Emotional Labor Scales` (ELS) developedby and adaptedby `Basım and Begenirbaş (2013)` to measureteachers' emotionallaborbehaviors.The collecteddataweretransferred to SPSS 24 package program and subjected to correlation, t test and f testanalysis of variancefor the solution of subproblems. In interpreting the results, significancelevel (p <0,05) wasused.Significant and positiverelationshipsbetweenstrategic leadership practices and emotionallaborbehaviorshavebeenidentified as a result of allfindings.The studyconcludedthatbothvariables and sub-dimensionswereused at a highlevel. In addition, therewerefindings in the researchthatdemographiccharacteristicsshoweddifferences in bothstrategic leadership practices and emotionallaborbehaviors. Strategic leadership practiceshaveresulted in sincere and profoundemotionallaborbehaviors as the result of the deepening of behavioralconsequences, resulting in directimpact of strategic leadership on emotionallaborbehavior.In the lastpart, evaluationsweremade and recommendationsweremade to researchers, principals and teachers.KeyWords: Strategy, Leadership, Strategic Leadership, Emotional Labor, School Managers
Collections