Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Hürriyet
dc.contributor.authorÇakmak, Yunusemre
dc.date.accessioned2021-05-06T12:45:58Z
dc.date.available2021-05-06T12:45:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590144
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Stratejik Liderlik ile Duygusal Emek arasındaki ilişkinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu kapsamda, Ardahan ili, merkez ilçesinde bulunan ilk, orta, lise ve dengi 24 okulda çalışan 482 öğretmenin görüşlerine anket yoluyla başvurulmuştur. Doldurulan anketlerden 431 tanesi ölçülmeye uygun bulunmuş ve %89,6 oranında geri dönüş sağlanmıştır.Araştırma yönteminde; Müdürlerin stratejik liderlik uygulamalarını ölçmek için ''Kılınçkaya (2013)'' tarafından geliştirilip, uyarlanan ''Stratejik Liderlik Ölçeği'' (SLÖ) ve öğretmenlerin duygusal emek davranışlarını ölçmek için''Basım ve Begenirbaş (2013)'' tarafından geliştirilip, uyarlanan ''Duygusal Emek Ölçeği'' (DEÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 24 paket programına aktarılarak alt problemlerin çözümü için korelasyon, t testi ve f testi analizlerine yapılmıştır. Çıkan sonuçları yorumlamada (p<0,05) anlamlılık düzeyi kullanılmıştır. Bütün bulgular sonucunda stratejik liderlik uygulamaları ve duygusal emek davranışları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Araştırmada her iki değişken ve alt boyutlarının yüksek düzeyde kullanıldıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırmada demografik özelliklerin hem stratejik liderlik uygulamalarında hem de duygusal emek davranışlarında farklılıklar gösterdiği bulgulara rastlanmıştır. Stratejik liderlik uygulamaları artıkça duygusal emek davranışlarından samimi ve derinden davranışların artığı sonucuna ulaşılarak stratejik liderliğin doğrudan duygusal emek davranışlarına etki etiği sonucuna varılmıştır. Son kısımda ise değerlendirmeler yapılarak araştırmacılara, müdürlere ve öğretmenlere önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Strateji, Liderlik, Stratejik Liderlik, Duygusal Emek, Okul Yöneticileri
dc.description.abstractThe purpose of thisresearch; Examining and evaluating the relationshipbetween Strategic Leadership and Emotional Labor. Inthiscontext, The opinions of 482 teachersworking in 24 primary, secondary and highschools in centralprovince of Ardahan provinceweresurveyed. Of the completedsurveys, 431 werefound to be metered and 89.6% werereturned.Inresearchmethod;.The '' Strategic Leadership Scale '' (SLS), developed and adaptedby '' Kılınçkaya (2013) '' to measure managers' strategic leadership practices,and `Emotional Labor Scales` (ELS) developedby and adaptedby `Basım and Begenirbaş (2013)` to measureteachers' emotionallaborbehaviors.The collecteddataweretransferred to SPSS 24 package program and subjected to correlation, t test and f testanalysis of variancefor the solution of subproblems. In interpreting the results, significancelevel (p <0,05) wasused.Significant and positiverelationshipsbetweenstrategic leadership practices and emotionallaborbehaviorshavebeenidentified as a result of allfindings.The studyconcludedthatbothvariables and sub-dimensionswereused at a highlevel. In addition, therewerefindings in the researchthatdemographiccharacteristicsshoweddifferences in bothstrategic leadership practices and emotionallaborbehaviors. Strategic leadership practiceshaveresulted in sincere and profoundemotionallaborbehaviors as the result of the deepening of behavioralconsequences, resulting in directimpact of strategic leadership on emotionallaborbehavior.In the lastpart, evaluationsweremade and recommendationsweremade to researchers, principals and teachers.KeyWords: Strategy, Leadership, Strategic Leadership, Emotional Labor, School Managersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleStratejik liderlik ve duygusal emek arasındaki ilişki: Ardahan ili okul yöneticileri örneği
dc.title.alternativeThe relationship between strategic leadership and emotional labor: An examples of school administrators in Ardahan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-05
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmStrategic leadership
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10200253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityARDAHAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523836
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess