Çıldır âşık havaları`nın ezgisel yapıları ve âşık şenlik hikâyelerinde Çıldır âşık havaları`nın yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada `Çıldır âşık havaları`nın ezgisel yapıları incelenmiş, Çıldır âşık havaları`nı da değerlendirirken bölge genelinden Çıldır özeline doğru bir yöntem izlenmiştir. Öncelikli olarak Çıldır bölgesindeki geleneğin yaygın olduğu Kars, Artvin, Erzurum ve Gürcistan'ın da içinde bulunduğu Azerbaycan coğrafyası ile ilgili diğer araştırmacı ve akademisyenlerin yapmış olduğu tespitler ve araştırmalar değerlendirilmiştir. Bölgeden tespit edilen Şenlik kolu âşıkları ile yüz yüze görüşmelerle görüntü ve ses kayıtları yapılmış, ulaşılabilen Çıldırlı diğer âşıkların ses ve görüntü kayıtları analiz edilerek ezgiler çözümlenmiş, ezgisel yapıları ve usulleri tasnif edilmiş ve nota analizleri yazılmıştır. Ayrıca ezgisel sorunlar ve yaklaşımlar tespit edilmiş, Klasik Türk Musikisindeki makamsal özelliklere göre de tanımları yapılmıştır. Son bölümde ise âşıkların Şenlik hikâyelerini anlatırken hikâye içerisinde okudukları âşık havalarının hangileri oldukları incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Şenlik Hikâyeleri, Âşık Makamları, Çıldır Âşık Havaları, Âşık Sanatı. In this thesis work, the musical structures of traditional Çıldır minstrelsy have been studied with a method which started with a wider focus in the region and then became more Çıldır specific. Firstly, major studies and detections on the Azerbaycan region where Kars, Artvin, Erzurum, and Georgia belongs to and which is influenced by the culture of Çıldır from other academicians and researchers have been examined. Video and voice recordings have been done with the detected Şenlik branch minstrelsy from the region by face to face contact. Other gathered voice and video recordings of the poet-singers from Çıldır hawe been investigated in order to analyze the melodies, melodic structures and methods have been sorted and note analysis have been written down. Addition to that, melodic propositions and approaches have been spesified and identified according to the Classical Turkish Music maqam attributes. At the last section, minstrelsy Şenlik stories have been explained while examining which of the minstrelsy have been sung by the minstrelsy.Keywords: Şenlik Stories, Minstrelsy Melodies, Çıldır Minstrelsy, Melodies, Minstrelsy Art.
Collections