Show simple item record

dc.contributor.advisorŞayhan, Fatih
dc.contributor.authorKurt, Necdet
dc.date.accessioned2021-05-06T12:45:48Z
dc.date.available2021-05-06T12:45:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590066
dc.description.abstractBu çalışmada `Çıldır âşık havaları`nın ezgisel yapıları incelenmiş, Çıldır âşık havaları`nı da değerlendirirken bölge genelinden Çıldır özeline doğru bir yöntem izlenmiştir. Öncelikli olarak Çıldır bölgesindeki geleneğin yaygın olduğu Kars, Artvin, Erzurum ve Gürcistan'ın da içinde bulunduğu Azerbaycan coğrafyası ile ilgili diğer araştırmacı ve akademisyenlerin yapmış olduğu tespitler ve araştırmalar değerlendirilmiştir. Bölgeden tespit edilen Şenlik kolu âşıkları ile yüz yüze görüşmelerle görüntü ve ses kayıtları yapılmış, ulaşılabilen Çıldırlı diğer âşıkların ses ve görüntü kayıtları analiz edilerek ezgiler çözümlenmiş, ezgisel yapıları ve usulleri tasnif edilmiş ve nota analizleri yazılmıştır. Ayrıca ezgisel sorunlar ve yaklaşımlar tespit edilmiş, Klasik Türk Musikisindeki makamsal özelliklere göre de tanımları yapılmıştır. Son bölümde ise âşıkların Şenlik hikâyelerini anlatırken hikâye içerisinde okudukları âşık havalarının hangileri oldukları incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Şenlik Hikâyeleri, Âşık Makamları, Çıldır Âşık Havaları, Âşık Sanatı.
dc.description.abstractIn this thesis work, the musical structures of traditional Çıldır minstrelsy have been studied with a method which started with a wider focus in the region and then became more Çıldır specific. Firstly, major studies and detections on the Azerbaycan region where Kars, Artvin, Erzurum, and Georgia belongs to and which is influenced by the culture of Çıldır from other academicians and researchers have been examined. Video and voice recordings have been done with the detected Şenlik branch minstrelsy from the region by face to face contact. Other gathered voice and video recordings of the poet-singers from Çıldır hawe been investigated in order to analyze the melodies, melodic structures and methods have been sorted and note analysis have been written down. Addition to that, melodic propositions and approaches have been spesified and identified according to the Classical Turkish Music maqam attributes. At the last section, minstrelsy Şenlik stories have been explained while examining which of the minstrelsy have been sung by the minstrelsy.Keywords: Şenlik Stories, Minstrelsy Melodies, Çıldır Minstrelsy, Melodies, Minstrelsy Art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleÇıldır âşık havaları`nın ezgisel yapıları ve âşık şenlik hikâyelerinde Çıldır âşık havaları`nın yeri
dc.title.alternativeMelodic structures of Çildir minstrel music and the place of Çildir minstrel music in minstrel şenlik's stories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-25
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.identifier.yokid10242700
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityARDAHAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid657124
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess