Kamu yapım işlerinde idarelerin proje yönetimine dahil olabilecekleri bir ihale usulünün geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnşaat projeleri birçok faaliyetten oluşan ve her bir faaliyetin farklı uzmanlık gerektirenfarklı katılımcılar tarafından yürütülen karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu karmaşıklığı ortadankaldırarak projelerin verimli bir şekilde tamamlanabilmesi için projenin başından sonuna kadarkesintisiz olarak proje yönetiminin uygulanması gerekmektedir. Proje yönetiminin başarasınıise büyük ölçüde planlama sürecinde alınan ve projelerin inşa edilebilirliğini belirleyenyönetimsel kararlar etkilemektedir. Diğer taraftan; kamu kurum ve kuruluşları 4734 SayılıKamu İhale Kanunu (KİK) gereğince hem kamu kaynaklarını verimli kullanmak hem deistekliler arasında eşitlik ilkesini sağlamak adına bir ihale süreci yürütmek zorundadır. Buyöntemde projelerin planlama ile uygulama süreçlerinin kesin olarak ayrılması idarelerin projeyönetimine dahil olmalarını engellemektedir. Yürütülmüş olan tez çalışmasında ise mevcutuygulamada KİK'inin etkinliğini değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda; hem Kamuİhale Kurumu hem de Alanya Belediyesi'nden alınan ihalelere ait yaklaşık maliyet ile ihalebedelleri korelasyon ve regresyon analizleri ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular; yaklaşıkmaliyet ile ihale bedelleri arasında çok yüksek bir ilişki olduğunu ve yaklaşık maliyetlerin ihalebedellerini çok yüksek düzeyde açıkladığını ortaya koymuştur. Analiz sonucu elde edilenmodellerde ise pazarlık usulünde yaklaşık maliyet ile ihale bedeli arasındaki oranın açık ihaleusulüne göre yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; kamu kaynaklarının verimlikullanılabilmesi adına pazarlık usulünün uygulanması gerekmektedir. Construction projects has a complex structure which consist of many activities andwhere each activity carried out by different participants with different expertise. In order toeliminate this complexity and complete the project efficiently project management must becarried out continuously throughout the project. The success of the project management isinfluenced by the managerial decisions that are largely taken during the planning process andwhich determine the constructability of the projects. On the other hand; in accordance withPublic Procurement Law No. 4734 (PPL), public institutions and organizations are obliged tocarry out a procurement process in order to use public resources efficiently and to ensure theprinciple of equality between the bidders. In this method, the exact separation of the planningand execution processes of the projects prevents the administrations from being involved in theproject management. In the present thesis, it is aimed to evaluate the effectiveness of the PPLin the current practice. In this context; the approximate cost and the tender prices of the auctionstaking from both the Public Procurement Authority and the Municipality of Alanya wereexamined by correlation and regression analysis. The results revealed that there was a very highrelationship between the approximate cost and the tender price and the approximate costsexplained the tender prices at a very high level. In the models obtained as a result of the analysis,it was seen that the ratio between the approximate cost and the tender price in the bargainingprocedure was higher than the open tender procedure. As a result; In order to use publicresources efficiently, bargaining procedures must be applied.
Collections