20. yy manifestoları üzerinden mimarlık, kent ve sinemada modernizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Endüstri Devrimi ile birlikte başlayan yeni çağ; beraberinde köklü değişimleri getirmiştir.Sinemanın yedinci sanat olarak ortaya çıkması, kentlerin yapılanmasının çok ciddi birşekilde ele alınması gerekliliği, işçi sınıfının ortaya çıkışı ve köyden kente oluşan göçnedeniyle ciddi bir konut problemi ve belki de en önemlisi tamamen değişen yeniteknolojinin nasıl ele alınacağı gibi değişimler ortaya çıkmıştır. Bütün bu durumlara,yanıt olarak; sanatta, mimarlıkta ve sinemada manifestolar üretilmiştir.Manifestolar yaşanan bu çağa karşı bir yanıt ararken; aynı zamanda da eskiye ait olankavramların, biçimlerin yıkımını içermektedir. Manifestolar yeni çağın, hem yıkım hemde önerme araçları haline gelmiştir. Resimde, heykelde, mimaride ve sinemada, arananyeni çağın biçimi ve anlamıdır.Bu çalışmada; sanat, mimari ve sinema alanında ortaya konan manifestolar, Modernizmve Avangard olarak, kendi dönemine ve günümüze olan etkileriyle birlikte ele alınacaktır. The new age which begins with Industrial Revolution, cause radical changes. Such as;known as 7th art, cinema discovered, according to new functions the cities mustredesigned, the resitential problem that occured according to proletariate who started toemigrate to the cities and the most importantly the new forms and meanings are neededfor the new technology. To all these problems; in art, architecture and cinema, manifestsstarted to produce.Manifests try to find answers to this very new age and also include the destruction ofnotion and form which belongs to the old times. Manifests became the destruction andalso proposal tools of new age. In painting, sculpture, architecture and cinema they seekto find the new form and meaning.This paper aims to understand the manifests which belongs to art, architecture andcinema, as Modernism and Avangard, how they effect their time and today's time.
Collections