Mental reterdasyon tanısı almış çocuklar ile normal gelişim gösteren akranları arasında plastik sanatlar üzerinden bir karşılaştırma çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, normal gelişim gösteren çocuklar ve MR tanısı almış 4-14 yaşları arasındaki çocukların aile resmi çizimleri kullanılarak plastik sanatlar üzerinden karşılaştırılmasının yapılması amaçlanmıştır.Araştırmada aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır:3– 14 yaş arasındaki MR tanısı almış öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerin çizdiği resimlere göre `Aile Çiz` testinden aldıkları puanlar anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır?4 – 14 yaş arasındaki MR tanısı almış ve normal gelişim gösteren öğrencilerin çizdikleri aile resimlerindeki farklılıklar nelerdir?Yapılan bu çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın konusu, amaç ve önemi; ikinci bölümünde araştırmanın konusuna yönelik literatür taramasına yönelik bilgiler; üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evreni, veri toplama amaçları; dördüncü bölümde elde edilen bulgulara yönelik bilgiler ve en son bölümde de araştırmadan elde edilen sonuçlara yer verilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS 22.0 İstatistik paket programı kullanıldı. Kategorikparametrelerin verilerin karşılaştırılmasında ise Pearson Ki-Kare testi ve FisherExact test kullanıldı.Renk verilerinin karşılaştırılmasında McNemar testi kullanıldı. Sonuçlar % 95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Çocukların çizimleri ile gelişim durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca çocukların yaşları ile çizimleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca her iki grup içinde resmin kendilerini ifade etmeye yarayan bir araç olarak kullandıkları görülmüştür. This study aimed to compare children with normal development and the children who have been diagnosed with MR aged between 4-14 on the basis of plastic art using family drawings. The following questions were searched fort his survey.According to the pictures drawn by the students who have been diagnosed with MR between the age of 4 and 14 and the students with normal devolopment do this cores they get from 'Draw Family' differ significantly,What are the differences between the pictures drawn bye the students who have been dignosed with MR between the age of 4 and 14 and the pictures of the students with normal development,In the first part of this study, the subject of the research; research, the purpose and theim portance of the resarch; in the second part, the information about searching the literature about the search; in the third part the model and the universe of the search , the purpose of collecting data; in the fourth part there sults obtained from the search were stated.While the findings obtained from the study were being evaluated SPSS 22.0 statical package program was used for statistic alanalysis. PearsonChi-Square test and FisherExact test were used for comparison of caterogical parameters. The McNemar test was used for comparison of the colorimetric data. There sults were evaluated 95% confidence interval at p 0,05 signitican celevel. There was a significant relationships between children's drawing sand their developmenta lstatus. In addition, there was a significan trelationship between children 's age sand their drawings. It was seen that both groups, the Picture was used as a means of expressing themselves.
Collections