Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Cevat
dc.contributor.authorŞinikoğlu, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-06T12:27:02Z
dc.date.available2021-05-06T12:27:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588708
dc.description.abstractBu çalışmada, normal gelişim gösteren çocuklar ve MR tanısı almış 4-14 yaşları arasındaki çocukların aile resmi çizimleri kullanılarak plastik sanatlar üzerinden karşılaştırılmasının yapılması amaçlanmıştır.Araştırmada aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır:3– 14 yaş arasındaki MR tanısı almış öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerin çizdiği resimlere göre `Aile Çiz` testinden aldıkları puanlar anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır?4 – 14 yaş arasındaki MR tanısı almış ve normal gelişim gösteren öğrencilerin çizdikleri aile resimlerindeki farklılıklar nelerdir?Yapılan bu çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın konusu, amaç ve önemi; ikinci bölümünde araştırmanın konusuna yönelik literatür taramasına yönelik bilgiler; üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evreni, veri toplama amaçları; dördüncü bölümde elde edilen bulgulara yönelik bilgiler ve en son bölümde de araştırmadan elde edilen sonuçlara yer verilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS 22.0 İstatistik paket programı kullanıldı. Kategorikparametrelerin verilerin karşılaştırılmasında ise Pearson Ki-Kare testi ve FisherExact test kullanıldı.Renk verilerinin karşılaştırılmasında McNemar testi kullanıldı. Sonuçlar % 95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Çocukların çizimleri ile gelişim durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca çocukların yaşları ile çizimleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca her iki grup içinde resmin kendilerini ifade etmeye yarayan bir araç olarak kullandıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThis study aimed to compare children with normal development and the children who have been diagnosed with MR aged between 4-14 on the basis of plastic art using family drawings. The following questions were searched fort his survey.According to the pictures drawn by the students who have been diagnosed with MR between the age of 4 and 14 and the students with normal devolopment do this cores they get from 'Draw Family' differ significantly,What are the differences between the pictures drawn bye the students who have been dignosed with MR between the age of 4 and 14 and the pictures of the students with normal development,In the first part of this study, the subject of the research; research, the purpose and theim portance of the resarch; in the second part, the information about searching the literature about the search; in the third part the model and the universe of the search , the purpose of collecting data; in the fourth part there sults obtained from the search were stated.While the findings obtained from the study were being evaluated SPSS 22.0 statical package program was used for statistic alanalysis. PearsonChi-Square test and FisherExact test were used for comparison of caterogical parameters. The McNemar test was used for comparison of the colorimetric data. There sults were evaluated 95% confidence interval at p 0,05 signitican celevel. There was a significant relationships between children's drawing sand their developmenta lstatus. In addition, there was a significan trelationship between children 's age sand their drawings. It was seen that both groups, the Picture was used as a means of expressing themselves.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleMental reterdasyon tanısı almış çocuklar ile normal gelişim gösteren akranları arasında plastik sanatlar üzerinden bir karşılaştırma çalışması
dc.title.alternativeA comparison study through plastic arts between diagnosed children of mental reterdation and normal development peers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-03
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmPlastic arts
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.identifier.yokid10183728
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488683
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess