Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını `cinsiyet, medeni durum, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısı` değişkenleri açısından incelemektir. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında, Kırşehir'in bütün ilçelerinde görev yapmakta olan 207 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem alma yoluna başvurulmamış, evrenin tamamına ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği (SİEİBAÖ)` kullanılmıştır. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `beden dilini etkili kullanma` alt faktörüne ilişkin algıda, kadın Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkili konuşma` alt faktörüne ilişkin algıda, iletişim ve liderlikle ilgili bir eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `beden dilini etkili kullanma` alt faktörüne ilişkin algıda, liderlikle ilgili bir eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkili konuşma` alt faktörüne ilişkin algıda, yöneticilik deneyimi olan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkin dinleme` ve `empati kurma` alt faktörlerine ilişkin algıda, mesleki kıdemi daha fazla olan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkin dinleme ve empati kurma` alt faktörüne ilişkin algıda, sınıfında 30'dan fazla öğrenci bulunan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Türkçe öğretmenlerinin `Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği`nin geneline ve `etkili konuşma, etkin dinleme, empati kurma, beden dilini etkili kullanma` alt faktörlerine ilişkin algı düzeylerinin çok yüksek olduğu ve `Cinsiyet, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem, sınıftaki öğrenci sayısı` bağımsız değişkenlerinin Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The objective of this study is to examine the perceptions of Turkish teachers regarding efficient intraclass communication skills in terms of the variables of `gender, marital status, state of having trained on communication skills, state of having trained on leadership, state of having been a manager, professional seniority and number of students in the classroom`. The quantitative study is in the screening model. Target population of the study consists of 207 Turkish teachers working in all districts of Kırşehir in the school year of 2017-2018. No sampling was used and the entire population was reached. Developed by the researcher; `Perception Scale for Efficient Intraclass Communication Skills (PSEICS)` was used as the data collection tool. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient use of body language` among efficient intraclass communication skills on behalf of female Turkish teachers. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient speaking` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had trained on efficient communication and leadership. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient use of body language` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had trained on leadership. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient speaking` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had experience in management. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factors of `active listening` and `showing empathy` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had a higher professional seniority. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factors of `active listening` and `showing empathy` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had more than 30 students in the classroom. It was concluded that the independent variables of `gender, state of having trained on communication skills, state of having trained on leadership, state of having been a manager, professional seniority and number of students in the classroom` affected the perceptions of Turkish teachers regarding efficient intraclass communication skills.
Collections