Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gülbahar, Bahadır | |
dc.contributor.author | Aksungur, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:14:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:14:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588256 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını `cinsiyet, medeni durum, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısı` değişkenleri açısından incelemektir. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında, Kırşehir'in bütün ilçelerinde görev yapmakta olan 207 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem alma yoluna başvurulmamış, evrenin tamamına ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği (SİEİBAÖ)` kullanılmıştır. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `beden dilini etkili kullanma` alt faktörüne ilişkin algıda, kadın Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkili konuşma` alt faktörüne ilişkin algıda, iletişim ve liderlikle ilgili bir eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `beden dilini etkili kullanma` alt faktörüne ilişkin algıda, liderlikle ilgili bir eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkili konuşma` alt faktörüne ilişkin algıda, yöneticilik deneyimi olan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkin dinleme` ve `empati kurma` alt faktörlerine ilişkin algıda, mesleki kıdemi daha fazla olan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf içi etkili iletişim becerileri `etkin dinleme ve empati kurma` alt faktörüne ilişkin algıda, sınıfında 30'dan fazla öğrenci bulunan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Türkçe öğretmenlerinin `Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği`nin geneline ve `etkili konuşma, etkin dinleme, empati kurma, beden dilini etkili kullanma` alt faktörlerine ilişkin algı düzeylerinin çok yüksek olduğu ve `Cinsiyet, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem, sınıftaki öğrenci sayısı` bağımsız değişkenlerinin Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to examine the perceptions of Turkish teachers regarding efficient intraclass communication skills in terms of the variables of `gender, marital status, state of having trained on communication skills, state of having trained on leadership, state of having been a manager, professional seniority and number of students in the classroom`. The quantitative study is in the screening model. Target population of the study consists of 207 Turkish teachers working in all districts of Kırşehir in the school year of 2017-2018. No sampling was used and the entire population was reached. Developed by the researcher; `Perception Scale for Efficient Intraclass Communication Skills (PSEICS)` was used as the data collection tool. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient use of body language` among efficient intraclass communication skills on behalf of female Turkish teachers. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient speaking` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had trained on efficient communication and leadership. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient use of body language` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had trained on leadership. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factor of `efficient speaking` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had experience in management. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factors of `active listening` and `showing empathy` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had a higher professional seniority. It was determined that there was a significant difference in the perception regarding the sub-factors of `active listening` and `showing empathy` among efficient intraclass communication skills on behalf of Turkish teachers who had more than 30 students in the classroom. It was concluded that the independent variables of `gender, state of having trained on communication skills, state of having trained on leadership, state of having been a manager, professional seniority and number of students in the classroom` affected the perceptions of Turkish teachers regarding efficient intraclass communication skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of Turkish teachers' perception regarding effective communication skills in classroom | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-17 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher-student comminication | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Classroom communication | |
dc.subject.ytm | Efficient communication | |
dc.identifier.yokid | 10177479 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 492199 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |