Türkçe öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin `Türkçe` ve `edebiyat` kavramlarına yükledikleri anlamlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTÜRKÇE ÖĞRETMENL Ğ ANA B L M DALI ÖĞRENC LER N N ?TÜRKÇE?VE ?EDEB YAT? KAVRAMLARINA YÜKLED KLER ANLAMLARCanlı, SunaYüksek Lisans, Eğitim FakültesiTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mustafa AYYILDIZAğustos 2006, 117 SayfaBu çalışmada, semantik ayrım ölçeği kullanılarak Türkçe öğretmenliği anabilim dalıöğrencilerinin ?Türkçe? ve ?Edebiyat?a yükledikleri kavramlar doğrultusunda alanlarına aitbu iki kavrama yaklaşımları ve bakış açıları araştırılmıştır. Veri toplamak için kullanılansemantik ayrım ölçeği, 1. ve 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Böylece yükseköğretimdüzeyindeki öğrencilerin öğrenim sürecinin başlangıcındaki ve bitimindeki yaklaşımlarıkarşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sınıf seviyesine ve cinsiyetine bağlı olarak kavramyüklemeleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı da araştırılmıştır. ?Türkçe? ve?Edebiyat?a yüklenen kavramlar arasında da bir karşılaştırma yapılmıştır.Araştırmanın örneklemi, 2005-2006 eğitim ve öğretim yılında Abant zzet BaysalÜniversitesi Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. ve 4. sınıf öğrencileridir. Semantik ayrımölçeği kullanılarak toplanan veriler, SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilenbulgular sonucunda Türkçe Öğretmenliği Anabilim dalı öğrencilerinin ?Türkçe? ve?Edebiyat?a olumlu bir bakış açısına ve kavram dünyasına sahip oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kavram, Türkçe, Edebiyat. ABSTRACTMEANINGS STUDENTS OF TURKISH LANGUAGE EDUCATION POSED TO?TURKISH? AND ?LITERATURE? CONCEPTSCanlı, SunaMaster, Faculty of EducationAdvisor: Assistant Prof. Dr. Mustafa AYYILDIZAugust 2006, 117 pagesIn this study, the approaches and views of the students of Turkish Language EducationDepartment upon the two concepts-?Turkish? and ?Literature?-were investigated throughthe concepts they posed to these concepts. The semantic differential scale used for collectingdata was applied to first and fourth grade students. Thus, the approaches of students at thelevel of higher education were compared at the beginning and at the end of the instruction.Moreover, it was investigated whether there is a significant difference about posing conceptsdepending on the grade and gender. A comparison was also made between the posed conceptson ?Turkish? and ?Literature?.The sample of the research was first and fourth grade students at Abant Izzet BaysalUniversity Department of Turkish Language Education. Data obtained by means of semanticdifferantial scale was analyzed using SPSS Programme. As a result of findings, it was seenthat Turkish Language Education Department students had positive view and concept worldon ?Turkish? and ?Literature?.Keywords: Concept, Turkish language, Literature.
Collections