Show simple item record

dc.contributor.advisorAyyıldız, Mustafa
dc.contributor.authorCanli, Suna
dc.date.accessioned2021-05-06T11:56:14Z
dc.date.available2021-05-06T11:56:14Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/585406
dc.description.abstractÖZETTÜRKÇE ÖĞRETMENL Ğ ANA B L M DALI ÖĞRENC LER N N ?TÜRKÇE?VE ?EDEB YAT? KAVRAMLARINA YÜKLED KLER ANLAMLARCanlı, SunaYüksek Lisans, Eğitim FakültesiTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mustafa AYYILDIZAğustos 2006, 117 SayfaBu çalışmada, semantik ayrım ölçeği kullanılarak Türkçe öğretmenliği anabilim dalıöğrencilerinin ?Türkçe? ve ?Edebiyat?a yükledikleri kavramlar doğrultusunda alanlarına aitbu iki kavrama yaklaşımları ve bakış açıları araştırılmıştır. Veri toplamak için kullanılansemantik ayrım ölçeği, 1. ve 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Böylece yükseköğretimdüzeyindeki öğrencilerin öğrenim sürecinin başlangıcındaki ve bitimindeki yaklaşımlarıkarşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sınıf seviyesine ve cinsiyetine bağlı olarak kavramyüklemeleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı da araştırılmıştır. ?Türkçe? ve?Edebiyat?a yüklenen kavramlar arasında da bir karşılaştırma yapılmıştır.Araştırmanın örneklemi, 2005-2006 eğitim ve öğretim yılında Abant zzet BaysalÜniversitesi Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. ve 4. sınıf öğrencileridir. Semantik ayrımölçeği kullanılarak toplanan veriler, SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilenbulgular sonucunda Türkçe Öğretmenliği Anabilim dalı öğrencilerinin ?Türkçe? ve?Edebiyat?a olumlu bir bakış açısına ve kavram dünyasına sahip oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kavram, Türkçe, Edebiyat.
dc.description.abstractABSTRACTMEANINGS STUDENTS OF TURKISH LANGUAGE EDUCATION POSED TO?TURKISH? AND ?LITERATURE? CONCEPTSCanlı, SunaMaster, Faculty of EducationAdvisor: Assistant Prof. Dr. Mustafa AYYILDIZAugust 2006, 117 pagesIn this study, the approaches and views of the students of Turkish Language EducationDepartment upon the two concepts-?Turkish? and ?Literature?-were investigated throughthe concepts they posed to these concepts. The semantic differential scale used for collectingdata was applied to first and fourth grade students. Thus, the approaches of students at thelevel of higher education were compared at the beginning and at the end of the instruction.Moreover, it was investigated whether there is a significant difference about posing conceptsdepending on the grade and gender. A comparison was also made between the posed conceptson ?Turkish? and ?Literature?.The sample of the research was first and fourth grade students at Abant Izzet BaysalUniversity Department of Turkish Language Education. Data obtained by means of semanticdifferantial scale was analyzed using SPSS Programme. As a result of findings, it was seenthat Turkish Language Education Department students had positive view and concept worldon ?Turkish? and ?Literature?.Keywords: Concept, Turkish language, Literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürkçe öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin `Türkçe` ve `edebiyat` kavramlarına yükledikleri anlamlar
dc.title.alternativeMeanings students of turkish language education posed to `Turkish` and `literature` concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid154711
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189598
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess