Zihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesrin resimli kart üzerinde gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesrin resimli kart üzerinde gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiğini belirlemektir.Araştırmanın bağımlı değişkeni, deneklerin kendilerine gösterilen resimli kartlar üzerinde adı söylenen kesri en az %80 düzeyinde ve doğru olarak göstermesi olarak tanımlanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni ise, sabit bekleme süreli öğretimdir. Uygulama süreci, araştırmacı tarafından; yoklama, öğretim, genelleme ve izleme oturumları olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada zihinsel yetersizliği olan dört öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden biri ile pilot çalışma yapılmış ve bir öğrencide denek yitimi olabileceği göz önünde tutularak yedek denek olarak araştırmaya katılmıştır. Araştırma iki denek ile gerçekleştirilmiştir. Deneklere öğretilmesi için belirlenen beceriler ise söylenen bütün, yarım ve çeyrek kesirleri resimli kart üzerinde gösterme becerisi olmak üzere, üç beceri olarak belirlenmiştir. Tüm öğretim oturumları birebir öğretim düzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; zihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesirlerin gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkili olduğu ve öğrendiklerini %100 düzeyde genelleyebildikleri görülmüştür. Araştırmanın bulguları, öğretilmesi hedeflenen becerilerin kazanıldığı ve öğretim sona erdikten sonra da devam ettiğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuk, Söylenen Kesri Gösterme Becerisi, Sabit Bekleme Süreli Öğretim The purpose of this study is to determine the effectiveness of constant time delay instruction in teaching the skill of showing the told fraction on the picture cards to children with mental deficiency.The dependent variable of the study is, the subjects to show the told fraction from shown picture cards to them at the level of a least %80, and true. The independent variable of the study is, constant time delay instruction. Application process was conducted by the researcher as; probe, teaching, generalization and monitoring sessions.There are four students with mental disabilities in this study. Pilot application was conducted with one of the students and one of them was kept ready for in case of subject loss. The main process was conducted with two students. The skills which determined for teaching the students are showing the told all, half and quarter fractions on the picture cards. All teaching sessions were conducted with one by one teaching arrangement. In this research; multiple probe design with probe sessions across behaviors was used.Research findings have showed that constant time delay instruction in teaching the skill of showing the told fraction on the picture cards to children with mental deficiency is effective and students could generalize what they learn at the level of %100.Key words: Mentally Disabled Individuals, Skill of Showing the Told Fraction, Constant Time Delay Instruction
Collections