Show simple item record

dc.contributor.advisorYıkmış, Ahmet
dc.contributor.authorTongal, Soner Şahin
dc.date.accessioned2021-05-06T11:54:35Z
dc.date.available2021-05-06T11:54:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584726
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesrin resimli kart üzerinde gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiğini belirlemektir.Araştırmanın bağımlı değişkeni, deneklerin kendilerine gösterilen resimli kartlar üzerinde adı söylenen kesri en az %80 düzeyinde ve doğru olarak göstermesi olarak tanımlanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni ise, sabit bekleme süreli öğretimdir. Uygulama süreci, araştırmacı tarafından; yoklama, öğretim, genelleme ve izleme oturumları olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada zihinsel yetersizliği olan dört öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden biri ile pilot çalışma yapılmış ve bir öğrencide denek yitimi olabileceği göz önünde tutularak yedek denek olarak araştırmaya katılmıştır. Araştırma iki denek ile gerçekleştirilmiştir. Deneklere öğretilmesi için belirlenen beceriler ise söylenen bütün, yarım ve çeyrek kesirleri resimli kart üzerinde gösterme becerisi olmak üzere, üç beceri olarak belirlenmiştir. Tüm öğretim oturumları birebir öğretim düzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; zihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesirlerin gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkili olduğu ve öğrendiklerini %100 düzeyde genelleyebildikleri görülmüştür. Araştırmanın bulguları, öğretilmesi hedeflenen becerilerin kazanıldığı ve öğretim sona erdikten sonra da devam ettiğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuk, Söylenen Kesri Gösterme Becerisi, Sabit Bekleme Süreli Öğretim
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effectiveness of constant time delay instruction in teaching the skill of showing the told fraction on the picture cards to children with mental deficiency.The dependent variable of the study is, the subjects to show the told fraction from shown picture cards to them at the level of a least %80, and true. The independent variable of the study is, constant time delay instruction. Application process was conducted by the researcher as; probe, teaching, generalization and monitoring sessions.There are four students with mental disabilities in this study. Pilot application was conducted with one of the students and one of them was kept ready for in case of subject loss. The main process was conducted with two students. The skills which determined for teaching the students are showing the told all, half and quarter fractions on the picture cards. All teaching sessions were conducted with one by one teaching arrangement. In this research; multiple probe design with probe sessions across behaviors was used.Research findings have showed that constant time delay instruction in teaching the skill of showing the told fraction on the picture cards to children with mental deficiency is effective and students could generalize what they learn at the level of %100.Key words: Mentally Disabled Individuals, Skill of Showing the Told Fraction, Constant Time Delay Instructionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan çocuklara adı söylenen kesrin resimli kart üzerinde gösterilmesi becerisinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of constant time delay instruction in teaching the skill of showing the told fraction on the picture cards to individuals with mental deficiency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConstant time delay education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmFractions
dc.identifier.yokid370460
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263472
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess