Türkçe dersi öğretim araçlarında yazım kurallarının öğretimi ve konuyla ilgili öğretmenlerin görüşü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkçe dersi öğretim araçlarında yazım kurallarının öğretimi ve sıklığı ile Türkçe öğretmenlerinin bu konudaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı Türkçe dersinin temel dil becerilerinden olan yazmanın Türkçe dersi öğretim araçlarındaki sıklığını tarama ve Türkçe öğretmenleri görüşleri aracılığıyla bu sıklığı tespit etmektir. Bu amaçla çalışmada İlköğretim Türkçe MEB ve Pasifik Yayınları incelenmiş olup ayrıca Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeye yönelik, görüş formu hazırlanmıştır. Görüş formu, öğretmenlerle bire bir görüşülerek yerinde uygulanmıştır. Veriler, Mardin merkez ilköğretimdeki 11 Türkçe öğretmeninden elde edilmiştir. Sonuç olarak MEB ve Pasifik Yayınlarında yazım ile ilgili etkinliklerin eşit olarak dağılmadığını, öğrencilerin çeşitli nedenlerden ötürü yazımla ilgili hata yaptıkları ve öğretmenlerin bu hataların farkında olduğu, Türkçe dersi öğretim araçlarında yazımla ilgili etkinliklerin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. This work tries to determine teaching of spelling rules and its frequency besides the opinions of Turkish lecturers.Main subject of this work is to determine the frequeny of writing ,one of the skills of Turkish lesson,in Turkish lesson education materials and to determine this frequency with the help of the turkish lecturers? opinions.With this aim publications of Turkish MEB and Pacific have been examined and an opinion form was prepared to determine tukish lecturers? opinions.This opinion form has been applied to teachers face to face.Datas provided by 11 teachers in Mardin primary schools.As a result it is come out that activities about spelling in Meb and pasific publications is no equally scattered,the students do mistajes about spelling because of different reasons ant the fact that the teachers are aware of these mistakes and activities about spelling in Turkish lesson materials are inadequate.
Collections