Show simple item record

dc.contributor.advisorBoz, Erdoğan
dc.contributor.advisorAtalay, Ali
dc.contributor.authorErkinay, Hadra Kübra
dc.date.accessioned2021-05-06T11:54:17Z
dc.date.available2021-05-06T11:54:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584660
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkçe dersi öğretim araçlarında yazım kurallarının öğretimi ve sıklığı ile Türkçe öğretmenlerinin bu konudaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı Türkçe dersinin temel dil becerilerinden olan yazmanın Türkçe dersi öğretim araçlarındaki sıklığını tarama ve Türkçe öğretmenleri görüşleri aracılığıyla bu sıklığı tespit etmektir. Bu amaçla çalışmada İlköğretim Türkçe MEB ve Pasifik Yayınları incelenmiş olup ayrıca Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeye yönelik, görüş formu hazırlanmıştır. Görüş formu, öğretmenlerle bire bir görüşülerek yerinde uygulanmıştır. Veriler, Mardin merkez ilköğretimdeki 11 Türkçe öğretmeninden elde edilmiştir. Sonuç olarak MEB ve Pasifik Yayınlarında yazım ile ilgili etkinliklerin eşit olarak dağılmadığını, öğrencilerin çeşitli nedenlerden ötürü yazımla ilgili hata yaptıkları ve öğretmenlerin bu hataların farkında olduğu, Türkçe dersi öğretim araçlarında yazımla ilgili etkinliklerin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis work tries to determine teaching of spelling rules and its frequency besides the opinions of Turkish lecturers.Main subject of this work is to determine the frequeny of writing ,one of the skills of Turkish lesson,in Turkish lesson education materials and to determine this frequency with the help of the turkish lecturers? opinions.With this aim publications of Turkish MEB and Pacific have been examined and an opinion form was prepared to determine tukish lecturers? opinions.This opinion form has been applied to teachers face to face.Datas provided by 11 teachers in Mardin primary schools.As a result it is come out that activities about spelling in Meb and pasific publications is no equally scattered,the students do mistajes about spelling because of different reasons ant the fact that the teachers are aware of these mistakes and activities about spelling in Turkish lesson materials are inadequate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürkçe dersi öğretim araçlarında yazım kurallarının öğretimi ve konuyla ilgili öğretmenlerin görüşü
dc.title.alternativeOpinions of lecturers on spelling rulses and lesson in Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmWriting
dc.subject.ytmWriting rules
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid390932
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278587
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess