Çağdaş sanatta fetişizm ve görsel çözümlemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fetişizm ilkel insandan bu yana farklı şekillerde toplum hayatında yer almış bir kavramdır. Farklı alanlarda farklı anlamları olan fetişizm sözcüğünün kökeni aynı kelimeye dayanmaktadır: ?Büyülü nesne?. Konu psikolojide, iktisatta ve antropolojide ayrı ayrı araştırılmıştır. Psikolojik olarak bir tür cinsel saplantı anlamına gelirken antropolojide eski bir inanışa karşılık gelir. İktisatta ise üretim piyasasıyla birlikte markalaşma, reklamlar aracılığıyla moda kavramının gelişimi ve toplumu tüketim çılgınlığına iten bir olguyu anlatmaktadır. Fetişizmin sadece topluma yansıyış biçimi değil aynı zamanda sanata yansıyış biçimi ve bu konuyu sanatlarına konu edinen sanatçılar incelenmiştir. Ayrıca sanatta fetişleşmiş olan yapıtlar da başka bir başlık altında toplanmıştır.Çok geniş bir kavram olan fetişizm, oluşturulan sürreal kompozisyonlarda bütün anlamlarıyla ele alınmıştır. Genellikle ünlü markaların reklam afişleri aracılığıyla fetişizmin iktisadi etkileri eleştirilmiştir. Afrika'daki ilkel topluluklara ait maskelerden etkilenilmiştir. Ayrıca ilkel fetişizm inanışının simgeleri resimlerde tekrar edilmiştir. Özellikle çivi ve boynuzlar kullanılmış hatta bu malzemeler asamblaj tekniği ile birleştirilmiştir. Diğer yandan psikolojik etkileri de unutulmamıştır. Ayak, bacak, çorap, ayakkabı, iç çamaşırı, ahtapot ve maske fetişizmine göndermeler yapılmıştır. Dahası medyayı temsil eden elektronik malzemelerden yararlanılmıştır.Anahtar Sözcükler:1. Fetişizm2. Büyülü Nesne3. Cinsel Saplantılar4. Reklamlar5. Sanata Tarihinde Fetişleşmiş Yapıtlar Fetistishism is a concept that took part in community life in different ways since primitive people. Fetishism has different meanings in different areas and the origin of the word based on the same meaning: ?The Magical Object?. Subject was investigated separately in psychology, economy and anthropology. Fetishism corresponds to the old belief in anthropology while it means a kind of sexual obsession in psychology. It also explains in economy that the branding with production market, the development of the concept of fashion through advertising and a case of pushing the society to consumption spree. Not only it examined reverberate format of fetishism to society but also it examined reverberate format to art and artists that focusing on fetishism on their own artwork. Furthermore, artworks in art history were fetish was collected under a different title.Fetishism is that a very broad concept, discussed in created surreal composition with all the meanings of. Generally it was criticized economic affects of fetishism make attribution advertising posters of famous brands. It was impressed with the ancient African clans. Furthermore, the symbols of believes regarding primitive fetishism were repeated. Particularly, horns and nails were used; even these materials were joint with the package technique. On the other hand, psychological effects were not forgotten. Foot, leg, socks, shoes, under wear, octopod and mask were the objects referred to. Moreover, electronic devices representing media were used.Key Words:1. Fetishism2. The Magical Object3. Sexual Obsession4. Advertisings5. Artworks in Art History were Fetish
Collections