Show simple item record

dc.contributor.advisorKaroğlu, Alaybey
dc.contributor.authorÇoban, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-05T12:17:03Z
dc.date.available2021-05-05T12:17:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582053
dc.description.abstractBu çalışmada 1940 sonrası çağdaş Türk resmi taranarak Anadolu Türk mimarisinin hangi sanatçıların hangi eserlerinde nasıl yer aldığı belirlenmiş ve sanatsal açıdan incelenerek durum tespiti yapılmıştır. Böylelikle geleneksel kültüre ait mimari yapıların Türk resmine tamamlayıcı unsur, ulusallaşma ve kişisel yorum bağlamında nasıl yansıdığının belirlenmesine çalışılmıştır. Uygulama çalışmalarında ise, günümüzde yok olmakta olan geleneksel mimari unsurların ve bu unsurlarla oluşturulan geleneksel dokunun gelecek kuşaklara aktarılmasının önemine sanatsal yoldan dikkat çekilmek istenmiştir. Bu yapılırken, çalışmalarda geleneksel mimari yapılar, incelenen eserlerdekinden farklı olarak kompozisyon içinde yer alan bir resimsel öğe olarak değil, ana tema olarak seçilmiş, resim yüzeyinin tamamını kapsayacak şekilde işlenmiştir. Çalışmalarda bir yandan resimsel düzlemde geleneksel Anadolu mimarisinin estetiğine dikkat çekilmek istenmiş, bir yandan da geleneksel yapıların maruz kaldığı acımasız tahribat ya da yenilik adına bir takım yöresel ve ulusal değerlerin yitip gitmesinin sanatsal açıdan özgün resim diliyle sorgulanılmasına çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler : mimari, Türk mimarisi, geleneksel mimari, resim , Türk resmi,
dc.description.abstractIn this thesis, works of Turkish painting after 1940 have been surveyed to find out the painters who reflected traditional Anatolian Turkish architecture in their works and to determine the nature of those reflections in artistic terms. Thus, it has been aimed to come to conclusion about the characteristics of those reflections in the context of complementary elements, nationalization and personal interpretation. With his own paintings the writer of this thesis has aimed to emphasize artistically the importance of passing the traditional architectural constructions and their texture that are rapidly diminishing to next generations. In his paintings traditional architectural works are depicted not as elements of the composition but as their main subject and treated in a way as to cover the whole surface of the canvases. These works have been created to underline the aesthetic value of the traditional Anatolian Turkish architecture on the one hand, and on the other to question artistically the ruthless destruction of the cultural heritage and the demolition of these national cultural values in the name of renovation.Key Words : architecture, Turkish architecture, traditional architecture, painting,Turkish paintingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAnadolu geleneksel Türk mimarisinin 1940 sonrası çağdaş Türk resmine yansımaları
dc.title.alternativeReflections of traditional Anatolian Turkish architecture on Turkish painting after 1940
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTraditional Turkish art
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmArchitectural
dc.subject.ytmTurkish architecture
dc.subject.ytmAnatolia architecture
dc.identifier.yokid10045261
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid362973
dc.description.pages242
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess