Anadolu geleneksel Türk mimarisinin 1940 sonrası çağdaş Türk resmine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 1940 sonrası çağdaş Türk resmi taranarak Anadolu Türk mimarisinin hangi sanatçıların hangi eserlerinde nasıl yer aldığı belirlenmiş ve sanatsal açıdan incelenerek durum tespiti yapılmıştır. Böylelikle geleneksel kültüre ait mimari yapıların Türk resmine tamamlayıcı unsur, ulusallaşma ve kişisel yorum bağlamında nasıl yansıdığının belirlenmesine çalışılmıştır. Uygulama çalışmalarında ise, günümüzde yok olmakta olan geleneksel mimari unsurların ve bu unsurlarla oluşturulan geleneksel dokunun gelecek kuşaklara aktarılmasının önemine sanatsal yoldan dikkat çekilmek istenmiştir. Bu yapılırken, çalışmalarda geleneksel mimari yapılar, incelenen eserlerdekinden farklı olarak kompozisyon içinde yer alan bir resimsel öğe olarak değil, ana tema olarak seçilmiş, resim yüzeyinin tamamını kapsayacak şekilde işlenmiştir. Çalışmalarda bir yandan resimsel düzlemde geleneksel Anadolu mimarisinin estetiğine dikkat çekilmek istenmiş, bir yandan da geleneksel yapıların maruz kaldığı acımasız tahribat ya da yenilik adına bir takım yöresel ve ulusal değerlerin yitip gitmesinin sanatsal açıdan özgün resim diliyle sorgulanılmasına çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler : mimari, Türk mimarisi, geleneksel mimari, resim , Türk resmi, In this thesis, works of Turkish painting after 1940 have been surveyed to find out the painters who reflected traditional Anatolian Turkish architecture in their works and to determine the nature of those reflections in artistic terms. Thus, it has been aimed to come to conclusion about the characteristics of those reflections in the context of complementary elements, nationalization and personal interpretation. With his own paintings the writer of this thesis has aimed to emphasize artistically the importance of passing the traditional architectural constructions and their texture that are rapidly diminishing to next generations. In his paintings traditional architectural works are depicted not as elements of the composition but as their main subject and treated in a way as to cover the whole surface of the canvases. These works have been created to underline the aesthetic value of the traditional Anatolian Turkish architecture on the one hand, and on the other to question artistically the ruthless destruction of the cultural heritage and the demolition of these national cultural values in the name of renovation.Key Words : architecture, Turkish architecture, traditional architecture, painting,Turkish painting
Collections