Marcel Duchamp pratiğinde çağdaş sanat yorumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; ilk kıvılcımlarını 20. yüzyılın ilk yarısında Ready Made kavramıyla ortaya atan Marcel Duchamp 'ın tam olarak sanat dünyasında nerede durduğuyla ilintisi ve sonrasında yaşanan büyük değişim ve oluşumların ortaya çıkışındaki kalıcı etkisi araştırılmıştır. Sanat geçmişten günümüze, doğayı ve nesneleri görsel olarak betimlemenin yanı sıra, toplumun ve bireyin de kendisini ifade etmesini sağlamaktadır. Zamanla değişen bu ifade ediş biçimi ve elemanları; gelenekçi, modern ya da seçkici bir duruş sergileyebilmektedir. Bu araştırmada; 20. ve 21. yüzyıllarda Avrupa'da sosyo - politik ve kültürel ortam çerçevesinde sanat akımlarının ortaya çıkış nedenlerini incelemiştir. Bu nedenler doğrultusunda Marcel Duchamp'ın 20. Yüzyıl sanatıyla özdeşleşen bir mitos'a dönüşmesinin nedenleri araştırılmıştır. Elde edilen veriler irdelenerek Duchamp'ın `Hazır Nesne` kavramının daha sonraları Avrupa ve Türkiye'deki sanat çalışmalarını nasıl etkilediği örneklerle ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler: Enstalasyon, Marcel Duchamp, Hazır Nesne, 20. Yüzyıl This study deals with the lasting influence of the connection of exactly where Duchamp, igniting the first sparks in the first half of 20th century, stands in the world of art and the great changes and formations experienced afterwards, in the appearance of the art of installation. Art, from past to our day, in addition to visually describing the nature and the objects, has been enabling the society and the individual to express himself. This mode and elements of expression which changes by time can be traditional, modern or elitist by nature. In this piece of work, the reasons for the emergence of the art of installation within the framework of socio-political and cultural medium in Europe in 20th and 21st centuries have been studied, as well as the reasons for Marcell Duchamp's becoming a myth identified with the art of 20th century and commenting on the data acquired, and the effects and examples from Turkey and the Western world have been displayed.Key Words: Instalation, Marcel Duchamp, Available Object, 20th century
Collections