Türk eserlerinde kam figürü betimlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İslamiyet'in kabulünden önce Türklerin yaşamış oldukları kimine göre bir inanç sistemi kimine göre bir din kimine göre ise bir yaşam felsefesini oluşturan literatür ismiyle Şamanizm asıl ismiyle Kamlık İnancı veya Göktanrı İnancı, Tengrizim gibi isimlerle anılan olgu İslamiyet'in kabulünden sonrada az da olsa varlığını sürdürmeye devam etmiştir. Yapılan Araştırmayla, bazı çevrelerce batıl inanç bazı çevrelerce gelenek olarak varlığını sürdüren bu olgunun hem İslamiyet'ten önce hem de İslamiyet'ten sonra Türk sanatını etkilediği görülmüştür. Çağımızın modern insanı sanayi devriminden beri dünyayı hızla kirletmekte ve kendisine sunulanı tüketmekle yetinmektedir. Popüler Batı kültürü insanlığa sadece tüketmeyi öğretmekte ve insanlara tekdüze bir hayat sunarak milli benliğin yok olmasına neden olmaktadır. Bu Milli benliği korumanın ve Millet olarak ayakta kalabilmenin yegane koşulu kültürel değerlere sahip çıkmaktır. Bu nedenle, Türk kültürünün özünü oluşturan Kamlık İnancının ve Kamlık İnancının en önemli parçası olan Kam figürü ve Kam figürüne ait nesnelerin Türk Eserlerine etkileri ve Türk eserlerindeki yansımaları tespit edilip bir kaynak oluşturmak istenmiş ve Özellikle Kam figürünün üzerinde durularak bir uygulama çalışmasıyla araştırma sonuçlandırılmıştır. Bu uygulama çalışmasında Kam figürü ve Kam figürünün kullandığı nesneler Görsel Sanatlar alanına ait anlatım biçimlerinden resim ve heykellerle ortaya konulmuştur. Before adopting the Islamic religion, the philosophy which is called as Kamlık Belief in original, as Shamanism in literature,as Göktanrı and as Tengrism in other sources, was at the basis of turkish culture. It was accepted as a life philiosophy, as a religon or as a belief system during this period. After Islamic region, the Samanizm has existed in different ways . According to researches done in this area, this philosophy , which has been accepted as superstion by some part of society or as a tradition by other part of it, have affected the Turkish Art before and after Islamic adoption.Today's modern people started polluting world quickly after industry revolotion and consuming only presented to him/her. Popular west culture teaching people just consuming and presents them one type of life so national ego is being destroyed. The only condition of protecting this national ego and standing on our feet is protecting our culturel values. For this reason, the kamlık faith consisting of the essence of the culture, and the Kam figure the most important part of the faith of the Kamlık, and the effects of the turkish works of Kam figure objects have been searched and reflections in Turkish works have been wanted to be detected and created a resource, and especially a research has been concluded with an application by emphasizing the Kam figure. In this application, the Kam figure and objects used by it are produced by using painting and sculptures which are in visual arts domain.
Collections