Kadın bedeninin saplantı ve şüphe bağlamında nesneleştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, geçmiş dönemlerden günümüze, kadını bedeni üzerinden saplantı ve şüphe kavramları bağlamında biyolojik, fizyolojik ve psikolojik olarak nesneleştirmeye, ötekileştirmeye çalışan erkek egemen düşünce yapısının yaklaşım biçimleri ve bunun sanattaki yansımalarını görsel olarak nasıl yorumlandığına yönelik yaklaşımlar incelenmiştir. Tezin yöntemi nitelikseldir; gözlem, araştırma ve uygulama aşamasından oluşmuştur. Konu kapsamında kaynak taraması yapılarak, mevcut dokümanlar incelenmiştir. Konuyla ilgisi olan bugüne kadar yapılmış araştırma ve uygulamalar bu bağlamında gözden geçirilmiştir. İnsanlık tarihine baktığımızda cinsel farklılıklar üzerinden yürütülen ayrıştırmanın yaratılış gereği düşüncesiyle erkek egemen sistemin dayandığı bir temel üzerine inşa edilmiştir. Konu kapsamında, sanat tarihinde sıklıkla kullanılan, özellikle 19. yüzyıldan başlayarak seyir nesnesi olan kadın bedenine duyulan ilgiyi, günümüz sanatına da değinerek birçok sanatçının çalışmalarıyla birlikte ele alınmıştır. Sınırlı bir yere sahipte olsa da konuyla ilgili olarak nesneleştirilen ve ötekileştirilen kadın bedenine Feminist sanatın ve kadın sanatçıların bakışı da incelenmiştir. Araştırmanın özellikle kavramsal çerçevesinde bu sorunlara değinilmiştir. Araştırma için gerekli görülen bilimsel alanların disiplinlerine yönelik her türlü veriden yararlanılmıştır. Farklı dönemlere ait sanat eserleri bu düşünce paralelinde incelenmiştir. Konuyla bağlantılı düşünce yapıları, sanatsal dönem ve kuramlar belirli bir kronolojik sıra izlemeksizin incelenmiştir. Konu, uygulama çalışmalarıyla birlikte ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler : Kadın Bedeni, Saplantı, Şüphe, Nesneleştirme, Özne, Toplumsal Cinsiyet. In this thesis, from the previous period to the present day concepts of the doubt and obsess over the woman's body in the context of biological, physiological and psychological insisting as to who objectifying male-dominated mindset and how he approaches the approach of this Art interpreted visually in images were investigated. The thesis is qualitative method; observation, research, and consists of the implementation phase. Conducted literature review the scope of the subject existing documents examined. Ever made having to do with the subject in the context of the research and applications are reviewed. When we look at the history of humanity, the necessity of unbundling conducted on the sexual differences of the creation with the idea of a male dominated system is based on a foundation that is built upon. Within the scope of the subject, frequently used in the history of art, especially 19th. century, starting from the cruise in the woman's body which is the object of interest, is discussed along with mentioning the work of many artists and contemporary art. As relevant, albeit in a limited role objectified and marginalised feminist art and women artists in the relation of the woman's body was also investigated. The research addressed these issues within a conceptual framework in particular. From all kinds of fields regarding scientific research necessary for the discipline of data were used. Art works from different periods was studied in parallel with these thoughts. Relevant mindset, and theories without watching a chronological sequence specific artistic periods were examined. In conjunction with the execution of the subject application are discussed.Key Words : The Female Body, Obsession, Doubt, Objectification, Subject,Gende
Collections