Video sanatında paradoksal döngü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişim süreci 1960'lı yıllardan başlayarak günümüze kadar uzanan Videoart, video ve ses verilerinin birlikte işlenmesine dayalı görsel ve işitsel bir sanat disiplinidir. Videonun ana vurgusu görüntü olup `görüyorum` anlamını taşırken sinemada vurgu yerini `gösteriyorum`a bırakır. Teknolojiye paralel bir çizgide, daha geniş imkânlar sunmaya başlayan videonun önemli bir cazibe alanı haline geldiği görülmektedir. Teknolojik ürünlere sahiplik oranındaki artış, günümüz teknolojisinin sağladığı kullanım kolaylıkları, belki en önemlisi de hayal gücü ve yaratıcılığı yansıtma konusunda sunduğu olanaklar, muhalif tavrı videoyu sanatçılar için önemli bir mecra haline getirmektedir. Bu bağlamda video; sinema, enstalasyon, video heykel, performans, urban screening (kentsel ekran), feminist video, gerilla video gibi birçok sanat alanında kullanılmaktadır. Sanatın yakın tarihinde iz bırakan bir kısım önemli işlerde mecra olarak yer alan videonun, `videoart` olarak anılan ayrı bir alanın doğuşuna da kaynaklık ettiği görülmektedir. Fotoğraf ve sinemaya göre daha ileri tarihlerde ortaya çıkarken sanatsal açıdan daha dinamik bir alan yaratmıştır. Videonun ortaya çıkışındaki temel felsefe olan kapitalist sistemin görsel yüzü olan televizyona muhalefet etmek temelinde başlarken zaman içinde sanatsal dönüşüm yaşamıştır. Videoart'ın temelinde yatan muhaliflik de başlangıcındaki ana felsefesinden gelmektedir. Çalışmada, videonun tarihsel gelişim çizgisi teknik unsurların yanı sıra bu alana katkı sağlayan sanatçılar ve işleri çerçevesinde de ele alınmaktadır. Ancak çalışmanın özellikle üzerinde yükseldiği düzlem paradoksal döngü bağlamında videoart'ın ele alınmasıdır. Bu temelden hareketle çalışmanın kavramsal çerçevesinde; paradoks, döngü ve ouroboros kavramlarına yer verilmektedir. Ayrıca çeşitli sanatçıların ve araştırmacıların bu kavramlara ilişkin videoart çalışmalarından örnekler sunulmaktadır. Çalışmada, yapılan araştırmalar doğrultusunda seçkisi oluşturulan videoart'larda sanatçıların bilerek ya da genel akışta içgüdüsel olarak paradoks, döngü ve ouroboros'a (sonsuz döngüye) yer verdikleri görülmektedir. Yapılan literatür taramasında, `paradoksal döngü` kavramı ekseninde videoart alanındaki işleri ele alıp değerlendiren bir araştırma ya da çalışmaya rastlanmamış olması, bu çalışmanın özgünlüğünü ön plana çıkarmaktadır. Çalışmanın gelecekte bu alanda yapılacak olan araştırmalara ve videoart alanındaki literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir. Videoart ranging from the development process, beginning with the 1960s, along with the video and audio data based on the processing of visual and auditory art disciplines. Video of the main emphasis is image `see` the location of the cinema emphasis carry the meaning `I show` air release. In a parallel line to technology, beginning to offer wider opportunities for the video seems to become a major attraction in the area. Increase in the rate of ownership of the technological products, modern technology of convenience it provides, perhaps most importantly, enjoy the offer on the projection of imagination and creativity, oppositional attitude of the video makes an important channel for artists. Videos in this context; theater, installations, video sculpture, urban screening (urban display), feminist video is used in many fields such as art guerrilla video. In recent history, a number of important works of art left a mark in the video located in the medium, `videoart` the emergence of a separate area known as it is seen that the source. Emerges in the later date according to photography and cinema has created a dynamic field than artistically. The basic philosophy of the capitalist system, which has experienced the emergence of video art transformation over time begin on the basis of opposition to the visual side of the television. Dissent comes from the underlying videoart the main philosophy in the beginning. In the study, as well as technical aspects of the video's historical development line of artists contributing to this area and are discussed in the framework works. However, the plane rises above are addressed in particular the work of videoart in the paradoxical loop context. Starting from the basic conceptual framework of this study; The paradox is given to the concept of cycles and Ouroboros. In addition, various artists and researchers are presented examples from videoart work on this concept. In this study, the research in accordance with the selection of the artists created intentionally or instinctively videoart paradox in the general flow of the loop and Ouroboros (infinite loop) has observed that the place. Made in the literature, `paradoxical loop` to evaluate and discuss the concept of axis jobs in video art research or have not been found to work, is to remove the originality of this work to the forefront. Aims to contribute to the literature in this area which will be investigated in future studies-made and videoart field.
Collections