Ontolojik olarak ressam
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Estetik bir obje olarak resmin tanımı hemen her kaynakta üç aşağı beş yukarı aynıdır fakat bu objenin yaratıcısı olan ressam, pek çok toplumda, devirde ve kaynakta farklı tanımlanmıştır. Dahası, ressamın varlığı üzerine açıklamalar çoğunlukla eseri üzerinden yapılmıştır. Oysa tıpkı bir hekim ya da mühendis gibi ressamın da işinden /sanatından bağımsız bir tanımı olmalıdır. Örneğin bir öğretmen, yalnızca okulunda öğretmen olmadığı gibi bir ressam da atölyesinin dışındayken, duruşu, konuşması, eğlencesi, kederi veya kavgası ile varlığını koruyabilmelidir. Dolayısıyla ressamın varlığı resim sanatının yapıtaşlarına ya da çeşitli sanat akımlarına bağlı kalınmadan, kendi başlarına bazı öğeler ile oluşmalıdır. Üstelik bu ontoloji, üslup ve akım odaklı sanat tarihi kalıplarının az da olsa ötesinde, bilindik sanatsal /estetik unsurları değil toplumsal /psikolojik /felsefi değerleri kapsayıcı şekilde olursa ortaya sanatın var ettiği bir insan değil sanatı var eden insan çıkacaktır ki bu sayede yüzyıllardır tartışılan sanat nedir sorusuna da farklı bir perspektiften cevaplar bulunabilecektir. Mağara duvarlarından ibadethanelere, sergi salonlarından evimizin duvarlarına, çeşitli biçim ve tekniklerde hep var olagelmiş bir sanatın esas kahramanının böyle incelikli, titiz ve içeriden bir gözlemi hak etmediğini hangimiz söyleyebiliriz?Anahtar Kelimeler : Ressam, sanat tarihi, ontoloji, toplum, birey Definition of painting as an aesthetic object is almost same in every source. However painter who is producer of the object has been defined differently in various public, era or source. Moreever explanations on existences of painter have been made through his /her work, mostly. However just like a doctor or engineer, it also should be an independent definition of painter. For example, a teacher is teacher even outside scholl. In the same way, a painter should save his existence with attitude, speech, fun, grief or brawl even outside art-studio, too. Namely, existence of painter should arise without dependent on building-stones of painting or some art-trends, on one's own. Furthermore, if the ontology, beyond of stereotyped art-history ideas focused only styles and manners, contains some social/psychologial/philosophical prices (not only usual artistic), a man, not who is created by art but he creates art can be come into existence and by means of this, variant answers can be reach for `what is art?`. Who could say that real hero of an art, which has been in various forms and methods from cave walls to temples, from exhibition galleries to house walls, doesn't deserve such a refined and also relating to inside examination?Key Words : Painter, art history, ontology, public, individual
Collections