Hakkı Atamulu heykelleri ve bu bağlamda uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Hakkı Atamulu Heykelleri Ve Bu Bağlamda Uygulamalar` adlı bu çalışma, Türk heykel sanatında önemli bir isim olan Hakkı Atamulu'nun, sanatsal kimliğinin temellerinin atıldığı Cumhuriyet döneminde gerçekleştirdiği anıt heykellerini ve özellikle 1970 sonrası yaptığı figüratif ve nonfigüratif heykellerini irdelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın ilk aşamasını, çağdaşlaşma sürecinde Türk heykel sanatının gelişimine hizmet eden Sanayi Nefise Mektebi ve ilk Türk heykeltraşlar oluşturmaktadır. Heykele hareket alanı yaratan bu kurumun ele alınmasının altında yatan temel sebep, araştırmanın ana eksenini oluşturan Hakkı Atamulu'nun bu okulun eğitim süzgecinden geçmiş olmasıdır. Bunun yanı sıra çalışmanın arka planını oluşturan bir başka unsur, Cumhuriyet'in getirdiği reformlarla heykel sanatının devinim kazanmasıdır. Bu devinim ideolojik dil olarak kullanılan anıt heykel uygulamalarından geçmektedir. Bu uygulamalarda söz sahibi olan isimler arasında bulunan Atamulu'nun kendi sanatına yansıyan sosyokültürel iklim değişikliğinin boyutları incelenmiştir.İkinci aşamada ise Atamulu'nun iki kutup olarak kabul edilen anıt heykelleri, figüratif uygulamaları ve betisiz heykel grupları hedef alınmıştır. Sanatçının seçilen belli başlı yapıtlarının, anlam boyutunda betimleme ve içerik analizi yapılmıştır. This research `Hakkı Atamulu's Statues And Practıces In Thıs Regard` aims to examine the monuments of Hakkı Atamulu especially those which he has produced during the republican period. Hakkı Atamulu is a very important artist for the art of sculpture in Turkey and by the help of this research, especially his figurative and non-figurative monuments which has been produced after 1970 are intended to be examined.In the first stage of the research, the very first Turkish sculptors and the Sanayi Nefise Mektebi which has been served for the improvement of the Turkish art of sculpture during the modernization period, are being examined. Sanayi Nefise Mektebi, which created room where the art of sculpture can manoeuvre, is to be examined since Hakkı Atamulu, the main focus of this research, studied in this instution. Another factor that forms the background of this research is the momentum that has been gained in the art of sculpture by the innovations of Republic. This momentum has been established since the implementations of monuments were being used as an ideological language. Dimensions of the social and cultural climate changes which were reflected on Atamulu's art are examined in those implementations.In the second stage, Atamulu's existence in the Turkish sculpture, his contributions to it and the groups of abstract sculpture and monuments, which are accepted as two polars, are aimed to be analyzed in terms of content and description.
Collections