Constantin Brancusi ve spiritüel kuş imgeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modernizm, değişen dünyaya paralel gelişen sanatsal ve kültürel akımdır. Bu yüzden modernizmin tanımını yaparken tek bir nedenle ilişkilendirmek mümkün değildir. Bu dönem sanatçıları nesnelerin varlığını sorgulamaya başlarken mükemmeliyetçi tavır yerini daha özgün, sadeleştirilmiş ve yalın formlar içeren düşünceye bırakmıştır. Nesneleri oluşturan şeyin ,ne olduğu ile ilgilenen sanatçılardan olan Constantin Brancusi 20.yy da ortaya koyduğu eserlerinde nesnelerin özünü yakalamayı hedefleyerek gerçekle görünenle ilgilenmeyi bırakıp soyutlama yolu ile görünenin ardındaki gizemli gerçekliğin peşine düşmüştür.En yalın haliyle biçimlerini ortaya koymuş ve spiritüalizm sanki onunla var olmuştur. Çağdaş bir primitif olarak değerlendirilmesi mümkün olan ve özünde mistik öğeler taşıyan kuş imgeleriyle Brancusi modern sanat tarihinin başyazarlarından birisidir.Tüm bu çözümlemeler ve değerlendirmeler ışığında ele alınan ''Constantin Brancusi ve Spiritüal Kuş İmgeleri'' başlıklı çalışma raporu kapsamında spiritüel düşünce ele alınmış ve sanatçının soyutlamaya yönelişi, formu ve nesneyi algılama biçimini sorgulanarak tezi destekleyen çalışmalarda uygulama amaç edinilmiştir.Sonuçta elde edilen veriler yapılan özgün çalışmalarla konu, içerik ve biçim bağlamında ilişkilendirilmiştir.Anahtar Kelime : Constantin Brancusi, Spiritüelizm, Modernizm, Kuş, Heykel Modernism is an art and cultural movement, which developed in parellel with the changing world.Therefore, while defining modernism, it is not possible to associate it with only one reason.While the artists of that era started to question the existence of objects, perfectionist approach gave its way to idea which includes a more unique, simplified and pure forms.In his works in the 20th century, while intending to understand the essense of objects by leaving the virtually visible thinks aside, Constantin Brancusi, one of the atists who was interested in the things which formed objects, pursued the mysteries facts behind the visible things with abstracting method. Brancusi revealed the objects in their purest forms and spiritualism seemed to exist with him. Drawing bird images which can be thought as symbols of modern primitivism and which essentially carry mystic objects, Brancusi is one of the major authors of the art history. As part of the working report, which has been dealt with in the light of all the earlier analysis and evaluations, titled `Constantin Brancusi and Spiritual Bird Images`, spiritual thought has been addressed. By questioning the artists' drift to abstracting, his form and perception of objects, the aim has been to implement these facts in the supporting works of the thesis. In summary the data obtained has been associated with the unique studies as part of subject, content and form.Key Words : Constantin Brancusi, Spiritüelizm, Modernizm, Bird, Sculpure
Collections